Vernieuwend, verrassend, veranderend. Dat waren de trends in 1992 bij Heineken. Ook in 1993 werd die trend onmiddellijk voortgezet. Dat bleek tijdens de nieuwjaars recepties van de drie grote vestigingen. In Amsterdam, Den Bosch en Zoeterwoude had de traditio nele receptie om circa 11 uur 's ochtends plaats gemaakt voor een nieuwjaarsontbijt. In Am sterdam gebeurde dat in het Roeischip van A/Stad, in Den Bosch in het H.O.C. en in Zoe terwoude in Exportmagazijn 2. In Zoeterwoude en Den Bosch waren de locaties ook anders aangekleed dan in voorgaande Groningen/Friesland/Drenthe jaren. De Reclame Service Dienst had er diverse stands op gebouwd met decors van suc cesvolle Heineken- en Arnstel- evenementen. Meedeinen op de videobeelden van de Heine ken Night of the Proms en Hes- sel, meezingen met de Amstel Karaoke Show, een golfballetje slaan in de stand van het Hei neken Open en kijken naar biljarters: het kon allemaal. In Den Bosch had een aantal afde lingen verder nog kraampjes gebouwd waar de afdelingen hun activiteiten lieten zien. Bij de kraam van de afdeling Verpakken was tussen een aan tal kleurige verpakkingsvormen bijvoorbeeld de nieuwe 64 centiliterfles voor de VS te zien. De Tekenkamer, de Medische Dienst, PZ en het MIT waren enkele andere afdelingen die zich presenteerden. Op alle vestigingen waren zeer positie ve reacties te horen op dit nieuwe initiatief, dat dankzij de grote inspanningen van kleine groepjes Heineken-mede- werkers (veelal in de vrije tijd) vorm had gekregen. Terugblik Vanzelfsprekend werden nieuw jaarstoespraken gehouden. Voor de diverse Heineken Neder land-vestigingen was traditie getrouw één speech geschreven. Zowel op de grote vestigingen als in de horecagebieden ston den de sprekers stil bij de resul taten van het afgelopen jaar: "1992 was een jaar waar op wij als onderneming met trots kunnen temgzien. Trots, want het was een jaar waarin duidelijk bleek wat wij als Heineken-mensen kunnen. We wisten allemaal al lang dat wij met ons allen de beste bieren van Nederland brouwen en verkopen. Daar staan we alle maal voor, daar hebben we altijd voor gestaan. Maar.in de afgelopen jaren leek het wel alsof de Nederlandse consu ment dat vergeten was. Daar moesten we wat aan doen!" Daarop brachten de sprekers in herinnering wat in 1992 was gebeurd. Het succes van Amstel Malt bijvoorbeeld, dat Amsterdam Nieuwjaarsrecepties

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 4