rcava uit van de over de bar kruipen de dame. Wie een kijkje van dichtbij nam, werd gelijktijdig gefilmd door een videocamera en kon zichzelf terugzien op een monitor. Het leek alsof men meespeelde in de com mercial. Ook het winkeltje was ver plaatst. Wie alleen een delfts blauwe bierpul of een poster van de Heineken printcampag ne wilde kopen, hoefde daar voor nu niet meer de gehele stand door te lopen. Pas tegen het einde van de middag kwam de interesse voor een dergelijk souvenir goed op gang. Grote drukte was er alle dagen ook in het Bierlokaal, dat na de grote toeloop van vorig jaar meer ruimte toebedeeld had gekregen. In deze stand waren alle bieren van De Ridder en de speciaalbieren verkrijgbaar die van een schijfje limoen. Zij zetten het flesje met het Mexicaanse bier voorzichtig aan de mond om te ontdekken waarom het zo'n succes is in trendy cafés. Natuurlijk waren ook de Horeca- adviesdiensten met stands aan wezig. V rumona-primeur Pal naast de stand van Heineken Nederland presen teerde Vrumona zich. Zij had den nieuws te melden aan de handel. Op 14 december is namelijk een produktie- en distributieovereenkomst gete kend tussen Vrumona en Douwe Egberts over Pickwick Ice Tea. Vrumona zal de botteling en de verkoop van dit nieuwe pro- dukt gaan verzorgen. Pickwick Ice Tea zal in maart worden uit geleverd aan de horeca- en thuisverbruikmarkt, in de groene 20 centiliter fles en in 33 Vrumona hield de bezoekers bezig met de spiraal door De Brouwketel worden geïmporteerd. De meeste vraag gold De Koninck en Wieckse Witte, de speciaalbieren die ook in de horeca het best verte genwoordigd zijn. Vele nieuws gierigen waagden zich echter ook aan een flesje Sol, voorzien cl-blikken. Ice Tea is een sprankelende, licht koolzuur houdende drank op basis van thee met de smaak van tropi sche vruchten. "Lekker fris", was de meestgehoorde reactie van de beursbezoekers die een glaasje Ice Tea proefden. Vrumona had nog een publieks trekker. De van vele televisie programma's bekende spiraal stond bij de stand opgesteld. Daar konden belangstellenden onderzoeken of zij over een vaste hand beschikten. Voor de verliezers was er een minia tuurautootje van het mini- vrachtwagentje uit de Sisi-com- mercial. De winnaars mochten zich door een fotograaf laten vereeuwigen in het decor van die commercial. Biertapwedstrijden Op de woensdag vond de finale plaats van de 40e Nationale Biertapwedstrijden. 59 teams en 60 individuele deelnemers namen deel aan de spannende eindstrijd om de titel 'Lands kampioen Biertappen 1992'. In beide categorieën was de finale zeer spannend. De heer R. Oos- terbaan van Bar-discotheek De Oude Herberg uit De Rijp (een Amstel-zaak) kwam slechts vier punten te kort om beslag te leggen op de titel. Op de vierde plaats eindigde de heer C. Oost van Café De Bieb uit Steenwijk (eveneens een Amstel-zaak), terwijl R. Woertman van de Kiekeboe-bar uit Winterswijk, waar Heineken wordt getapt, op de vijfde plaats eindigde. Toch kon het hoofd Horeca van Heineken Nederland, Willem Hosang, wel degelijk zijn feli citaties aanbieden aan een winnaar. In de categorie teams won het duo J.H. Lettinga/C. de Boer van Hotel Nap uit West- Terschelling na een nek-aan- nek race de titel 'Landskam pioen Biertappen 1992 voor teams'. Na de voorronde ston den zij op de vijfde plaats. In de finale wisten zij de zenuwen zo goed in bedwang te houden dat De Buckler-stand A zij alle kritische blikken van de jury-leden met vlag en wimpel konden doorstaan. De Com missaris van de Koningin in Friesland, de heer Hans Wiegel reikte hen de prijzen uit in zijn hoedanigheid als voorzitter van het Centraal Brouwerij Kan toor. Een handeling die hij graag verrichtte. Want de heren Let- tinga en De Boer namen deel aan de finale, nadat zij regionaal kampioen waren geworden in het Friese Beetgumermolen. Normaliter tapt het duo in Hotel Nap de bierglazen vol met Heineken. Daarom werd het tweetal na de prijsuitrei king in de Heineken VIP-room in het zonnetje gezet. Daarbij waren tevens het hoofd en de verkoopleider van het horeca- gebied Groningen Friesland Drenthe aanwezig. Met vol- getapte kristallen bierpullen werd een toost uitgebracht op de behaalde titel. De winnaars van de Bier tapwedstrijden voor teams proosten met Willem Hosang en Vincent Sturkenboom (tweede van rechts) van Heineken yj

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 13