Van 11 tot en met 14
januari vond in de
Amsterdamse RAI dè
horecavakbeurs van
Nederland plaats:
Horecava '93.
Alleen de Buckler-bar was dui
delijk anders dan vorig jaar. De
stand was op een strategisch be
tere plek neergezet, waardoor
meer bezoekers konden worden
verwacht. De horeca-onderne-
mers die Buckler van het fust
tappen hadden tevoren bericht
gekregen dat zij een ingelijste
foto zouden krijgen van een
fragment uit de nieuwe Buc
kler-commercial. In de Buckler-
stand konden zij kiezen uit de
vier verschillende foto's. Tot
hun verrassing troffen zij een
inmiddels vertrouwd tafereel
aan. Op de authentieke bar die
voor de commercial is gebruikt,
beeldde een etalagepop de pose
Horeca massaal naar Hor»
De Amstel-stand
Op de eerste Horecava-dag
stonden er kort na het ope
ningsuur al lange rijen auto's
voor de parkeerplaatsen in de
nabijheid van de RAI. Auto
mobilisten boften als ze een
parkeerplaats konden vinden.
In de gratis pendelbus naar het
RAI-complex waren vele dia
lecten hoorbaar. Het tekent de
belangstelling van de horeca
vanuit het gehele land voor deze
horecavakbeurs. De belangstel
ling bleef alle vier de beurs-
dagen enorm. Met als absolute
topper de woensdag. De dag
waarop ook de finale plaats
vond van de Nationale Biertap
wedstrijden.
Onderscheidend
Vanzelfsprekend waren Heine-
ken Nederland, Vrumona, Brand
en Bols Benelux met een
stand aanwezig op de Horecava.
Bij Heineken Nederland was
De Heineken-stand trok zeer veel belangstelling
duidelijk zichtbaar wat met
merkenbeleid wordt bedoeld.
Elk merk had zijn eigen stand.
En onderscheidde zich qua uiter
lijk duidelijk van de anderen. In
principe waren ze alle hetzelfde
als vorig jaar, toen de stands
werden geïntroduceerd. Slechts
op kleine punten waren ze
gewijzigd. Heineken had de
grootste stand, ingericht als een
grand café. Hier was het de
hele dag behoorlijk druk. De
vertegenwoordigers waren voort
durend in gesprek met klanten.
Hetzelfde was het geval in de
Amstel-stand, waar een geheel
andere sfeer heerste. Reddings
boeien aan de wanden en water
sportattributen op de vloer
sierden deze gezellige, Holland
se bruine kroeg. TV-monitoren
zonden het concert van René
Froger in Ahoy' uit.
Opvallend anders was de stand
van 1870 van Amstel. Dit pre
miumbier werd getapt in een
chique stand, die gedecoreerd
was met designmeubelen. Met
borstbeelden van componisten
en beelden van Nic Jonk, een
van Nederlands bekendste beeld
houwers.