Van 11 tot en met 14 januari vond in de Amsterdamse RAI dè horecavakbeurs van Nederland plaats: Horecava '93. Alleen de Buckler-bar was dui delijk anders dan vorig jaar. De stand was op een strategisch be tere plek neergezet, waardoor meer bezoekers konden worden verwacht. De horeca-onderne- mers die Buckler van het fust tappen hadden tevoren bericht gekregen dat zij een ingelijste foto zouden krijgen van een fragment uit de nieuwe Buc kler-commercial. In de Buckler- stand konden zij kiezen uit de vier verschillende foto's. Tot hun verrassing troffen zij een inmiddels vertrouwd tafereel aan. Op de authentieke bar die voor de commercial is gebruikt, beeldde een etalagepop de pose Horeca massaal naar Hor» De Amstel-stand Op de eerste Horecava-dag stonden er kort na het ope ningsuur al lange rijen auto's voor de parkeerplaatsen in de nabijheid van de RAI. Auto mobilisten boften als ze een parkeerplaats konden vinden. In de gratis pendelbus naar het RAI-complex waren vele dia lecten hoorbaar. Het tekent de belangstelling van de horeca vanuit het gehele land voor deze horecavakbeurs. De belangstel ling bleef alle vier de beurs- dagen enorm. Met als absolute topper de woensdag. De dag waarop ook de finale plaats vond van de Nationale Biertap wedstrijden. Onderscheidend Vanzelfsprekend waren Heine- ken Nederland, Vrumona, Brand en Bols Benelux met een stand aanwezig op de Horecava. Bij Heineken Nederland was De Heineken-stand trok zeer veel belangstelling duidelijk zichtbaar wat met merkenbeleid wordt bedoeld. Elk merk had zijn eigen stand. En onderscheidde zich qua uiter lijk duidelijk van de anderen. In principe waren ze alle hetzelfde als vorig jaar, toen de stands werden geïntroduceerd. Slechts op kleine punten waren ze gewijzigd. Heineken had de grootste stand, ingericht als een grand café. Hier was het de hele dag behoorlijk druk. De vertegenwoordigers waren voort durend in gesprek met klanten. Hetzelfde was het geval in de Amstel-stand, waar een geheel andere sfeer heerste. Reddings boeien aan de wanden en water sportattributen op de vloer sierden deze gezellige, Holland se bruine kroeg. TV-monitoren zonden het concert van René Froger in Ahoy' uit. Opvallend anders was de stand van 1870 van Amstel. Dit pre miumbier werd getapt in een chique stand, die gedecoreerd was met designmeubelen. Met borstbeelden van componisten en beelden van Nic Jonk, een van Nederlands bekendste beeld houwers.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 12