Thuisverbruik TWeedaa^se informatief "De doelstelling van de handel is winst. Heineken kan daarop inspelen door te proberen een win- win-relatie te bewerkstelligen. Door een vertrouwensband op te bouwen en kwaliteit te leveren winnen zowel de klant als Heineken." Dat zei Michiel Egeler (hoofd Thuisverbruik) op Texel tijdens de 18 en 19 november gehouden Thuis verbruik TWeedaagse. Het hoofd Thuisverbruik ziet relatiemanagement als een speerpunt voor 1993. Onder deel daarvan is het Heineken plan 'Plussen met bier', dat dit jaar op de in Utrecht gehouden beurs de ROKA is gepresen teerd. Door de indeling van het biervak op de winkelvloer af te stemmen op de omzetge- gevens, kan voor elke winkel de ideale schapinrichting worden gemaakt. Dit jaar is Thuis verbruik reeds met het plan aan de slag gegaan in de supermarkten. Merkenbeleid Michiel Egeler was niet de enige spreker tijdens de door directeur Commercie Gerrit Stolk geopende tweedaagse, fanco Duvekot (product-ma nager Heineken) en René van der Graaf (product-manager Amstel) presenteerden het mer kenbeleid van onze brouwerij. Net als tijdens de cursus 'Merkenbeleid' voor de horeca- vertegenwoordigers, moesten ook nu in groepjes Heineken- en Amstel-collages worden gemaakt met behulp van uit tijdschriften gehaalde illustra ties. Zo werd duidelijk wat de verschillen tussen de beide merken zijn. "Dat vond ieder Buckler Aansluitend toonde product manager Joris Craandijlc aan dat de nieuwe Buckler-com- mercial de mening van de consument positief beïnvloedt. Uit onderzoek blijkt dat een consument die zich minder gunstig uitlaat over Buckler na het zien van de commercial een veel positievere mening laat horen. De presentatie van Craandijk over de ontwikkelin gen in de alcoholvrij markt werd zeer gewaardeerd door zijn toehoorders. Waardering was er ook voor de sprekers Peter Strating van Strating Promotion en Harry Kramp van het reclamebureau PPGH/JWT. Strating zette zijn mening uit een over promoties, waarmee onze merken op de winkelvloer extra aandacht van de consu ment trekken. Kramp legde de achtergrond uit van de nieuwe Heineken-campagne 'Bier zoals bier bedoeld is'. Het gezelschap bezocht de tweede dag een van onze grote klanten in de kop van Noord-Holland: de Marine in Den Helder. Vooral de gedegen rondleiding op een zogeheten 'S-fregat' maakte indruk. De dag werd afgesloten met het bij de Marine traditionele bord nasi met een biertje. "Het was een zeer geslaagde tweedaagse. Het heeft uitstekend beant woord aan het doel: informa tieoverdracht èn rechtstreeks contact tussen met name de Thuisverbruik-vertegenwoor- digers en de Marketing-functio- narissen die het merkenbeleid uitstippelen", aldus Fred van Leeuwen. Harry Kramp A. een een heel leuke oefening", is de indruk van mede-organi sator Fred van Leeuwen (Thuis verbruik).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 8