Produktie In 1992 werden oude produk- tielijnen vervangen en nieuwe colonnes feestelijk in gebruik genomen. Vrijdag 31 januari vulde de Bossche Colonne 9 haar laatste blikjes af. De co lonne heeft in totaal 3,4 miljard blikjes gevuld. Ook Colonne 10 in Den Bosch heeft dit jaar zijn laatste produktieronde ge draaid. Evenals de verdwenen Colonne 9 maakt Colonne 10 plaats voor de nieuwe Colonne 12. Begin dit jaar vulde de nieu we bussenlijn Colonne 6 in Zoeterwoude de eerste bussen af. Bij Vrumona werd op 5 mei Colonne 8 geopend, de nieuwe afvullijn voor kunststofretour flessen. De heer G. van Schaik, voorzitter van de Raad van Be stuur, verrichtte de openings handeling. Afscheidsrecepties Dit jaar werden diverse grote afscheidsrecepties gehouden voor per soneelsleden. In Den Bosch namen in januari 72 medewerkers af scheid van de brouwerijZij beëindigden hun actieve loopbaan door gebruik te maken van de Vertrekregeling Ouderen. Onder hen be vonden zich diverse medewerkers die vanaf het prille begin in on ze Bossche brouwerij hebben gewerkt. Ook in Zoeterwoude namen diverse medewerkers na vele jaren Heineken gezamenlijk afscheid van hun brouwerij. Milieu Ook was er in 1992 volop aandacht voor milieuzaken. Zo vond ondermeer de ondertekening van het milieuconvenant voor de Nederlandse brouwerijen bij Heineken Zoeterwoude plaats. Ver der werd gestart met de bouw van een nieuwe milieuvriendelijke warmtekrachtcentrale voor stoomleveranties aan onze Bossche brouwerij (zie verder in dit blad) en werd het voormalige Shell-ter- rein bij Heineken Den Bosch gereinigd. In de brouwerij in Zoeter woude werd een blauwe milieu-box voor klein chemisch afval ingevoerd en hield de Plaatselijke Ideeënbuscommissie een milieu actie. Onder de titel 'Milieu, wat doe je eraan?' konden mede werkers een jaar lang milieu-ideeën inleveren, waarbij een aantal fietsen werd verloot. In november liep de actie ten einde. Om ook de laatste inzendingen nog goed te kunnen beoordelen, zullen de winnaars pas over een paar maanden bekend worden gemaakt. Vrumona "Het is gekomen", werd in 1992 de slogan van de commercial waarin Vrumona de introductie bekend maakte van de kunst stof retourfles met een inhoud van één liter. Vrumona kreeg dit jaar ook nieuwe bedrijfs kleding met daarop de naam van de drager en het bedrijfs logo. De nieuwe outfit bestaat uit een zogeheten Amerikaanse overall, oftewel een tuinbroek, met daaroverheen een kort jasje. Daarnaast is de kantine verbouwd en deze maand heropend. Klantgericht In 1992 zijn we doorgedrongen tot de top 10 van de meest klant gerichte ondernemingen in ons land. Ons bedrijf is daarmee bovendien de hoogst scorende brouwerij. Heineken behaalde een gemiddelde van 8,6. Het hoogste scoorden de ontvangsten bij onze brouwerij (9,2) en de door de klant gewenste kwaliteit van geleverde produltten en diensten (9,0). Amstel Malt 1992 betekende een succesjaar voor Amstel Malt. Dit alcohol vrije bier doet het heel goed op de Nederlandse markt. Sinds de introductie vertoont het marktaandeel een voort durende groei. Reden voor het vakblad Distrifood om de introductie van Amstel Malt met een oorkonde te belonen. Grote kerstkaart In mei ging de campagne rond om de Heineken schilderijen van start. Dit resulteerde deze maand in een levensgrote geschilderde kerstkaart op het Ontvangstgebouw in Amster dam. Een wens aan en een groet voor de vele inwoners en be zoekers van Amsterdam (zie elders in dit blad).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 7