otd en beeld Staten erg goed. De Washing ton Post plaatste deze zomer naar aanleiding van een onder zoek een artikel waarin stond dat Buckler de nummer 1 van de non-alcohol bieren is. De nieuw ingezette campagne 'Buckler, meer heb je niet nodig', moet het imago van Buckler in Nederland verbete ren. In de horeca werd dit jaar de 1000ste Bucklertap- installatie feestelijk geïnstal leerd. Inmiddels zijn er al 1200 in Nederland geplaatst. Nieuw vervoerssyteem Heineken schakelde dit jaar over op een geheel nieuw ver voerssysteem. De vertrouwde vrachtwagens met aanhangers hebben plaats gemaakt voor trekkers met wisselopleggers. Het grootste voordeel daarvan is de verkorting van de lever tijd. Deze gaat terug van 72 naar Acties Vers van 't Vat 1992 was voor Vers van 't Vat het jaar van de lezersacties. Nog nooit heeft de redactie zo veel prijsvragen voor kaarten en andere leuke te winnen artikelen gepubliceerd als in de afgelopen 11 maanden. We kregen er zeer veel goede reac ties op uit alle lagen van het bedrijf. Reden om ook de laatste maand van het jaar met een actie af te sluiten. Meer informatie hierover vindt u op de Bols Benelux-cocktailpagina. Niet alle acties verliepen probleemloos. De vraagstelling bij de kaartenactie rond de Heineken Night of the Proms in het augustusnummer van Vers van 't Vat bleek in eerste instantie te moeilijk. Er kwamen te weinig kaartjes met goede oplossingen binnen. De redac tie besloot daarom de actie met enkele weken te verlengen en het antwoord ergens in het septembernummer te verstop pen. Achteraf bleek dat niet nodig te zijn. In de tijd dat Vers van 't Vat nummer 9 gedrukt werd, stroomden de briefkaarten ineens binnen met reacties op de prijsvraag in het augustusnummer. Mede werkers hadden hun uiterste best gedaan om toch met het goede antwoord te komen. Helaas moesten velen alsnog teleurgesteld worden. Na de publicatie van de tweede prijs vraag waren in totaal vijf honderd briefkaarten binnen gekomen. Een hoge score! Buckler Eind 1992 loopt het sponsor contract af met de Buckler- wielerploeg. De doelstelling van dit driejarige sponsorschap is bereikt. In de Europese landen had het alcoholvrije Buckler al een merkbekendheid van 75 procent. Inmiddels is Buckler uitgegroeid tot het tweede alcoholvrije bier ter wereld! De sponsoring van de Buckler- ploeg heeft hier zeker aan bij gedragen. Buckler doet het overigens ook in de Verenigde 24 uur. Door de kortere lever tijd en dus betere service wil Heineken zich onderscheiden van de concurrent. De opleggers zijn voorzien van rolzeilen en een automati sche laad-/losbaan en kunnen 28 pallets vervoeren. De wagens hebben een Heineken-, Amstel-, Amstel Malt- of Buckler-uit- monstering. Amstel bier 1992 was het jaar waarin Amstel en honden iets gemeen kregen: De baasjes die Amstel drinken. Deze commercial, waarin het thema 'Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde' is verwerkt, krijgt volgend voorjaar een vervolg. De reclamecampagne heeft mede bijgedragen aan de goede verkopen van Amstel bier in 1992.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 5