Heineken hoofdsponsor World Cup Golf Eervolle vermelding voor Amstel Malt Amstel co-sponsor Profronde van Nederland Oorkonde Amsterdam - Met ingang van 1993 wordt Heineken hoofd sponsor van de World Cup, het officïele wereldkampioenschap golf voor landenteams. Heine ken was sinds 1988 co-sponsor van de World Cup. Het hoofdsponsorschap is over genomen van het bedrijf Philip Morris en is aangegaan voor een periode van drie jaar. Voor Heineken betekent de World Cup het vierde grote inter nationale golfkampioenschap. Het Heineken Open in Neder land, de Heineken Classis in Australië en het Australische Open zijn de andere drie inter nationale golfkampioenschap- pen die Heineken sponsort. Raad van Bestuurslid L. Schou ten van Heineken zei begin de ze maand tijdens de World Cup in Madrid tegen de pers: "Hei neken is erg blij met het hoofd sponsorschap. Het feit dat deze wedstrijd winnaars heeft ge kend uit Duitsland en Zweden toont het internationale karak ter van golf in veel van Heine- kens belangrijkste markten. The World Cup is daarom een ideale plaats om ons merk te promoten." Zoeterwoude Amstel heeft van het vakblad Distrifood voor de levensmiddelendetail handel een eervolle vermelding gekregen voor de introductie van Amstel Malt in 30 cl. Dit produkt scoorde als een van de meest succesvolle introduc ties in 1991 in de categorie 'Vruchtensappen, alcoholvrije en alcoholhoudende dranken'. Ook Vmmona kwam voor een eervolle vermelding in aanmer king. Het frisdrankenconcern kreeg deze voor de introductie in 1991 van Sisi Koolzuurvrij in de 1,5 liter lichtgewicht fles. De redactie Distrifood reikt jaarlijks Wheel of Retails en oorkondes uit voor de beste introducties in het levensmid delenkanaal. De oorkonde voor Amstel Malt f:Cn '"".'Wicvc beoordeling van do januan ibten mei31 december 1991 in hetTcy11"0"' u° ''C PCM'0<I<-' van geïntroduceerd, heeft «dö eekvolle vermelding" VAmsttf brouwerij voorde introductie v.ln viuistef\yHaftdocC Vru^Wamen, MGofoCvriit m Sr?-'»»-!!»*! een Dum/ood Wheel of Retail. C.H Teelten ohdmanagcr Diitrifnud ji'sfrifooQ Amsterdam Amstel wordt in 1993 co-sponsor van de Prof ronde van Nederland. Dit werd 4 november bekendgemaakt tijdens de traditionele Amstel wielerlunch in het Ontvangst gebouw in Amsterdam. Amstel sponsort hierdoor in 1993 naast de Amstel Gold Race een twee de belangrijke klassieker. De overeenkomst houdt boven dien een optie in voor nog een jaar sponsoring. Tijdens de wielerlunch vond de jaarlijkse huldiging plaats van de beste wielrenner van het jaar. Dit keer viel deze eer te beurt aan Leontien van Moorsel, Eric Dekker en Rob Harmeling. Zij werden door de lezers van de Wielerrevue gekozen als beste wielrenners van het afgelopen seizoen. Trots tonen (v.l.n.r.) vader Harmeling (zoon Rob kon de wielerlunch niet zelf bijwonen), Leontien van Moorsel en Eric Dekker de trofee van Wielerrevue

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 19