Eén merkpersoonlijkheid en één merkidentiteit voor het Heineken merk. Dat is in het kort de inhoud van het zogenoemde Plato-project, dat Corporate Marketing Strategy and Policy heeft ingezet. De eerste stappen hiertoe zijn al gezet. Gert-Jan Vuyk, global brand-manager van Heineken in Amsterdam vertelt er meer over. Heineken: "We willen het beeld van Heineken als wereldmerk ver sterken", vertelt Gert-Jan Vuyk over het Plato-project, "door eventuele tegenstrijdigheden in de verschillende reclame uitingen weg te nemen." Volgens Vuyk betekent deze andere aan pak rondom het Heineken merk niet dat Heineken het in het verleden altijd fout heeft gedaan. "Geenszins. Juist die verschillende, vaak nationaal gerichte reclameaanpak uit het verleden heeft Heineken ge maakt tot het wereldwijde merk dat het nu is. De nieuwe aanpak is een vervolg op de oude manier van werken. Heineken moet nu overal ter wereld de zelfde uitstraling hebben. In feite doen we hetzelfde wat twee/drie jaar geleden in Euro pees verband is gebeurd, name lijk Heineken in alle uitingen neerzetten als een Europees en in dit geval mondiaal merk. Dit betekent overigens niet dat we straks één soort film krij gen. Er blijven altijd verschil len. Denk alleen maar aan de commercial 'dressing-room', waarin een vrouw zich een aan tal keren verkleedt om vervol gens in spijkerbroek naar een café te gaan. Deze film kon

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 16