Collega's in vakbladcampagne "Een goed schappenplan vraagt om een lokale invulling. Daar weet ik van mee te praten." Dat zegt collega Sidney van der Zwart straks in enkele vakbladen tegen vele (toekomstige) relaties van Heineken. Via een advertentie. H 14 "Het gaat hier om een vakblad campagne die vanuit Heineken gevoerd wordt", vertelt fanco Duvekot, brand-manager Hei neken in Zoeterwoude. "Ze is bedoeld om onze relaties met de ondernemers in het thuis- verbruikkanaal (slijterijen en de levensmiddelenhandel) en de horeca te verbeteren." Hoofd Thuisverbruik Michiel Egeler Ed Wilmink «A MAAM A bior gelukkig aanzienlijk vergroot. Daarnaast is '9^1 hot assortiment bier stork uitgebreid Het vah mij op dat de ruimte dlo aan bier wordt gegoven niet altijd it moogegroold. kopen uitnodigt on eon ichovo verhouding tussen NODIG MIJ EENS UIT OM UW SCHAPRENDEMENT TE VERHOGEN. uitbreiding van dc blorpresenfatro to 1 on plaats krijgt die hc punt voor dc blorafdcling, gevolgd door andcro hardloper» in het Grootbuik. Kratten mot een lagere omloopsnelheid komen In het Kloinbulk. Daarboven, op het Schap, klolnvorpakklngen pil», alcoholvrij bier. speciaal bier en importbier. winkel te realiseren, omdat het uitgaat van stan- hot bicrassortiment Nodigt u ons eons uit. Heineken Nederland B VPostbus 530. 2380 BD Zoeterwoude. Tolcfoon: 071 - 456867/456312 WEPOENGRAACMEERVOOBU, vult aan: "Heineken heeft zich in het verleden nogal afstande lijk ten opzichte van de handel gedragen. We leken als grootste marktleider een onaantastbare positie in Nederland te hebben en straalden dat ook naar onze handelsrelaties uit. Daardoor kwam ons bedrijf vaak arrogant over. Hoewel er intussen veel is veranderd, leeft bij sommige ondernemers dat beeld nog steeds. Door middel van deze vakbladcampagne willen we daar verandering in brengen en proberen dichter bij onze han delsrelaties te komen. Daar naast gebruiken we de campag ne meteen om te vertellen wat er de laatste tijd bij Heineken is veranderd. Bovendien willen we in onze advertenties laten zien dat we niet alleen een uit stekend produkt maken, maar dat we ook een goede handels partner zijn." Menselijke gezicht De advertenties tonen het men selijke gezicht van Heineken. fanco Duvekot hierover: "We willen richting handel de on derneming een gezicht geven en alles wat we als Heineken doen geloofwaardig laten over komen. Daarom laten we Hei- neken-medewerkers zien, die iets vertellen over hun vakge bied dat uiteraard met de han del te maken heeft. De foto's zijn in zwart/wit uitgevoerd en stralen kwaliteit uit. Heineken creëert op deze manier een ge heel eigen stijl van adverteren." De advertenties gaan over al lerlei vragen die bij de handels relaties leven. Zo vertellen thuisverbruikvertegenwoordi- ger Sidney van der Zwart en Christiaan Hintzen (Hoofd Sa- les Technology) iets over het schappenplan van Heineken, zegt regionaal verkoopleider thuisverbruik Fred van Leeu wen iets over de marges op bier en vertelt brouwer Ed Wilmink over de kwaliteit van Heineken bier. De deelnemers zijn erg en thousiast over de advertenties waarin zij zelf staan afgebeeld. "Ik heb al verschillende posi tieve reacties gehad van onze externe relaties op de adverten tie", vertelt Christiaan Hint zen, die zijn advertentie op de deur van zijn kantoor in Zoe terwoude heeft hangen. "Het is een goede zaak om de mensen achter de schermen te laten zien, die iets vertellen over de service die Heineken kan bie den. Dat werkt heel positief en aan de reacties tot nu toe merk ik dat de handel ons verhaal goed oppakt." Kwetsbare opstelling fanco Duvekot: "Uiteraard stel len we ons door deze manier van adverteren kwetsbaar op. In feite zetten we onze ramen open om de wind naar binnen te laten waaien. Maar daar zijn we op voorbereid. Wij streven naar een echte klant-leveran cier relatie, waarbij het 'wij doen graag meer voor u' geen loze kreet mag zijn." De advertenties worden vanaf 16 november geplaatst in de diverse vakbladen van de hore ca, de slijterijen en de thuis- verbruik-sector.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 14