Hamers bedrijfsleider brouwerij Zoeterwoude Heineken zeer klantvriendelijk Zoeterwoude/Buenos Aires Ir. P. Hamers (52) wordt de nieuwe bedrijfsleider van onze Zoeterwoudse brouwerij. Hij volgt ir. H. de Goederen op, die sinds 1 september directeur Produktie Heineken Neder land is. Wanneer Paul Hamers precies aan zijn nieuwe functie begint, was bij het ter perse gaan van dit nummer nog niet bekend. Eerst moet meer duidelijkheid zijn over wie hem opvolgt als Group Tech nical Director bij Cerveceria y Malteria Quilmes S.A. in Buenos Aires. Voordat Hamers naar Argenti nië werd uitgezonden, was hij ondermeer bedrijfsleider van de Heineken-brouwerij in Den Bosch en Regional Technical Manager Afrika. Zoeterwoude/Den Bosch Heineken Nederland B.V. is doorgedrongen tot de top 10 van meest klantgerichte onder nemingen van ons land. Ons bedrijf is daarmee bovendien de hoogst scorende brouwerij. Heineken behaalde een gemid delde van 8,6. Dit resultaat is het gevolg van een onderzoek van DOOR uit Doom. Dat bureau heeft in totaal 5000 Nederlandse bedrijven doorge licht. Daarbij zijn het klanten contact, het zakendoen, de uit voering en de nazorg gedetail leerd onderzocht. Er is bijvoorbeeld gelet op de deskundigheid, het nakomen van afspraken en de klachten afhandeling. Indien er tijdens het onderzoek bij telefonisch contact snel en correct werd gereageerd, was een plaats in de top 1000 ver overd. Deze 1000 bedrijven zijn nader getoetst op het correct afhandelen van zowel telefoni sche als schriftelijke vragen. Dit overigens anonieme onder zoek, heeft geleid tot de top 100. Die bedrijven zijn gebeld op ongebruikelijke tijdstippen. Bijvoorbeeld 's ochtends vóór 08.00 uur en 's avonds na 17.00 uur. Heineken eindigde vervolgens bij de beste tien bedrijven in Nederland. DOOR heeft daar geen verdere rang schikking meer in gemaakt, behalve het aanwijzen van de nummer één: het bedrijf De Boer Tenten. Dat won de Klant- gerichtheidsprijs 1992. Niet lager dan 8,0 Het hoogste scoorden de ont vangst bij ons bedrijf (9,2) en de door de klant gewenste kwaliteit van geleverde produk- ten en diensten (9,0). Heineken scoorde op de overige onderde len niet lager dan een 8,0. Al gemeen directeur Rob Strobos: "Het Management Team is zeer verheugd over dit resultaat. Het toont aan dat Heineken Nederland door de inzet van al haar medewerkers een klant vriendelijke onderneming is. Klantgerichtheid is belangrijk wanneer je positie als markt leider verder wilt versterken. We zouden daarom graag zien dat de gemiddelde score nog iets verder stijgt. Teamwork brengt Heineken Nederland aan de top."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 3