Birra Dreher ontdekt Columbus Bezoekersrecord US Open Italië De ontdekking van Amerika (1492) door Colum bus wordt in Italië uitbundig gevierd. Voor onze Italiaanse brouwerij Birra Dreher vormde dit aanleiding om een speciaal bier op de markt te brengen. Het heet '1492' en wordt in vier verschillende blikjes verkocht. Op drie ervan staan de schepen waarmee Columbus uiteinde lijk in Amerika terechtkwam: de Nina, de Pinta en de Santa Maria. Op de vierde staat de ontdekkingsreiziger zelf. 1492 blijkt een echt verzamel- artikel te zijn. Het bier vindt zo'n gretige aftrek dat er tot en met december van dit jaar waarschijnlijk 15.000 hectoliter van wordt verkocht. Birra Dre her had van te voren verwacht dat dit hooguit 5.000 hectoliter zou zijn. Van links naai rechts: Jan Beijerinck (Corporate Sponsorship manager Heineken), Leo van Munching (Importeur Heineken in de USA) en Robert A. Cookson (President en voorzitter van de United States Tennis Association (USTA), ontmoetten elkaar tijdens het US Open New York Het US Open tennistoernooi heeft dit jaar een record aantal bezoekers ge trokken. Er kwamen meer dan 520.000 toeschouwers naar dit door ons concern gesponsorde evenement. In 1991 was dat nog ruim 482.000 bezoekers. Heineken is de komende vier jaar 'the official beer' van het US Open, dat wordt gehouden op de banen van Flushing Meadows. Ieder jaar komt de complete wereldtop naar New York om deel te nemen aan dit grandslam toernooi. Dat levert Heineken als sponsor dan ook veel publiciteit op. Dit jaar won Monica Seles de Amerikaanse titel bij de vrouwen. Stephan Edberg was de sterkste bij de mannen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 21