Op 16 en 17 oktober vond even eens in Rotterdam een geheel ander, maar niet minder uniek muzikaal evenement plaats. The Heineken Night of the Proms in Ahoy'. Hoewel de Proms pas eenmaal eerder is ge weest, wordt het nu al een tra ditie. Want de Proms is niet zomaar een concert, maar een spectaculair festijn waarin pop en klassiek elkaar ontmoeten en waarin er een wisselwerking is tussen de artiesten en de toe- eerder gezien dat keurige koor leden op het podium achter het orkest staan mee te swingen en de wave staan te doen? Het kan allemaal tijdens de Heineken Proms. Het maakt het juist zo'n bijzonder ontspannen en daar door uniek evenement. Ahoy' was één zee van lichtjes tijdens the Bohemian Rhapsody van Queen door John Miles, terwijl iedereen uit volle borst meezong 'w Martin Vermeulen van de afde ling Planning Control bij Be drijfseconomische Zaken van Produktie Bier was een van de Heineken-medewerkers die twee kaarten hadden gewon nen in de Vers van 't Vat-actie. "Ik vond het heel leuk", zegt hij. "Vooral de ongedwongen, ge zellige sfeer. Je zag jong en oud, netjes of sportief, alles door el kaar. Het was heel apart." Mar tin is met name enthousiast over het optreden van Ray mond van het Groenewoud. "Zoals de zaal op hem reageer de... Het lijkt me zeker leuk dit nog eens mee te maken. Het is iets om te onthouden." Robert Groslot dirigeert 11 Novecento Ook Willeke Teeuwen van de Verkoopbinnendienst in Hoofd dorp was een van de geluk kigen. "Hardstikke leuk" is haar reactie. "Hoe die hele zaal in het donker meebewoog, met de lichtjes, die we bij de ingang hadden gekregen, boven het hoofd zwaaiend. Geweldig! Ik heb echt genoten. Volgend jaar ga ik beslist weer." De televisieregistratie is op 24 oktober uitgezonden door RTL4. Gemist? Op oudejaars avond zal de uitzending wor den herhaald. schouwers. Vanwege het over weldigende succes van vorig jaar was de Heineken Night of the Proms dit jaar op twee achtereenvolgende avonden te beluisteren. Beide avonden was Ahoy' volledig uitverkocht. Centraal stond II Novecento, het orkest van de 20e eeuw, on der leiding van Robert Groslot. II Novecento verzorgde het klassieke gedeelte, maar bege leidde de hele avond ook de popartiesten Jennifer Wames, John Miles, Christopher Cross, Raymond van het Groene woud, Joe Cocker en de klas siek trompettist Benny Wiame. Ook tijdens de klassieke num mers uit ondermeer Faust en Aïda was de sfeer niet te verge lijken met die van een 'gewoon' klassiek orkest. Aangemoedigd door de dirigent klapt en zingt iedereen mee, om op zijn teken weer muisstil te worden. Ooit Voordat de avond werd i besloten met Land of Hope and Glory, brachten v.l.n.r. Joe Cocker, Jennifer Wames, Christopher Cross en Raymond van het Groenewoud de klassieker 'Let it be' ten gehore Publiek beleefde één groot feest

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 17