Heineken bier is goud waard goudkoorts? Onder deze noemer gaat in de week van 2 november een nieuwe Nationale Promotie van Heineken van start. Consumenten kunnen door deelname in aanmerking komen voor Bent u klaar voor zes weken verschillende goudstaven met een waarde tussen de 500 en 15.000 gulden. De actie heeft duidelijk een dubbele bodem. "Goud wijst naar het mooie goudgele biertje met de heldere kleur. Boven dien is goud iets bijzonders. Het is een zuivere grondstof en daar bestaat Heineken ook uit", vertelt Anneke van de Wijngaart, Sales Promotion coördinator Heineken. "Heine ken geeft de consument met de ze nieuwe nationale promotie de kans zelf in het bezit te komen van zo'n goudstaaf. Een unieke kans waar denk ik veel mensen gebruik van zullen maken." Cijfercombinatie Wie aan de goudstaven wil ko men, moet allereerst de juiste cijfercombinatie weten om de kluis te openen. Enkele cijfers geeft Heineken al weg op de in- leverbon bij de kratten. De ove rige cijfers staan gedurende de zes actieweken op de onder kant van de Heineken-doppen. De eerste drie weken hebben deze doppen vier verschillende groene cijfers. De drie laatste weken zijn dat vier verschillen de rode getallen. De consument maakt met vier cijfers in één kleur kans op één van de 50 goudstaven ter waarde van 500 gulden en een hoofdprijs ter waarde van 2500 gulden. Wie vier verschillende groene èn vier verschillende rode cijfers instuurt, maakt kans op één van de 75 goudstaven ter waar de van 1000 gulden en een hoofdprijs ter waarde van 5000 gulden. Drie keer vier verschil lende groene èn drie keer vier verschillende rode cijfers geven kans op één van de vijftig goud staven ter waarde van 2000 gulden en een hoofdprijs ter waarde van 15.000 gulden. Iedereen mag zo vaak meedoen als hij of zij wil. Daarbij moet wel worden opgelet dat het hele formulier, dus ook de slag zin, is ingevuld. Medewerkers van Heineken en van het recla mebureau zijn van deelname uitgesloten. De goudstaven wor den bij de winnaars thuisbe zorgd. Dat gebeurt door de firma die ook het goud levert. Maar winnaars kunnen er ook voor kiezen geld in plaats van goud te ontvangen. Commercial De actie wordt ondersteund door middel van televisie- en radiocommercials. De televi siereclame toont de kijker een kluis, waarvan de knop kra kend heen en weer beweegt. Als de kluis opengaat, ziet de kijker een stapel goudstaven liggen. Het gesproken com mentaar luidt: 'Heineken bier is nu goud waard'. Vervolgens zoemt de camera in op het blok goud, waarin de naam Heineken is gegraveerd. Dit beeld vervaagt en gaat over in een glas Heineken bier. Het laatste beeld toont het goud èn het glas bier in de kluis. De actie wordt verder onder steund door diverse adverten ties in de vakbladen en winkel presentaties in de grotere win kelcentra van Nederland.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 12