Bedrijfskantine geopend Cheque voor Nederlands Olympisch Fonds Heineken in Duitsland f "'EUROPEAN MONEY D aCl,tta?dL Fl CMAC<<W<<V NciOt^pW»^^0' w.09-199i 111""" r- 111322^ Ju**»*" v*»*»*" Nadat Han de Goederen een hole-in-one had gescoord, ging een speciale lichtbak aan Zoeterwoude Vrijdag 9 okto ber opende directeur Produktie Han de Goederen, tot voor kort bedrijfsleider van de Zoeter- woudse brouwerij, het geheel verbouwde Bedrijfsrestaurant in Zoeterwoude. Hij deed dat door met een golfclub een bal letje in een 'hole' te slaan. Me teen daarop ging een lichtbak aan, met het opschrift 'Bedrijfs restaurant Heineken Brouwerij Zoeterwoude'. Daarna volgde nog een gezellige receptie. Amsterdam Vice-voorzitter K. Vuursteen van de Raad van Bestuur (op de foto rechts) overhandigde NOC-voorzitter W. Huibregtsen 30 september een cheque ter waarde van 108.000 gulden. Dit bedrag is de netto-winst die het Heineken Pers- en Ontmoetingscentrum in Barcelona heeft opgebracht. Dit zogenoemde 'Holland House' was tijdens de Olym pische Spelen gevestigd in de oude haven van Barcelona. De cheque komt nu ten goede aan het Nederlands Olympisch Fonds. Het geld zal gebruikt worden om de kosten van de deelname van de Nederlandse atleten aan Olympische Spelen te dekken. Van de rest zal ongeveer tachtig procent af vloeien naar de verschillende topsportprojecten die door het Nederlands Olympisch Comité worden gesteund. Amsterdam Begin 1993 start Heineken met de export van Heineken bier naar Duitsland. De marketing- en verkoopacti viteiten hiervoor zullen geco ördineerd worden vanuit een in Düsseldorf te vestigen export kantoor: Heineken Deutsch- land GmbH. De manager van dit kantoor wordt de heer Lutz Meyer-Reissenweber (39). Hij was gedurende 4lli jaar ex portmanager bij de Dortmun- der Actiën Brouwerij. Ook deed hij bij Granini, Pepsi-Cola en Oetker ervaring op met merk artikelen. Onder leiding van de nieuwe manager zullen vijf regionale sales managers de distributie van Heineken bier gaan opbou wen. In eerste instantie zal de aandacht gericht zijn op de regio's Hamburg, Berlijn, Stutt gart, Frankfurt am Main en Düsseldorf/Keulen. Lutz Meyer- Reissenweber hierover: "lit voel me net een pionier. Ik sta nu voor de grote uitdaging te bewijzen dat je zelfs op de moeilijk doordringbare Duitse biermarkt een internationaal biermerk met succes kunt in voeren en laten groeien." Premium segment Heineken wordt in Duitsland in het premium segment ge plaatst. Dit segment groeit in ons buurland het sterkst. Via de drankengroothandels zal de distributie naar de horeca- ondernemingen plaatsvinden. Om de thuisverbruikmarkt te bereiken richt Heineken zich op de gespecialiseerde detail handel en slijterijen. De promotie en reclame rond Heineken bier in Duitsland is in handen van het reclamebu reau f. Walter Thompson in Frankfurt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 10