Langer wint tweede Heineken hebben het nu over de drukste periode van dit jaar met de Vierdaagse in Nijmegen, de kermis in Tilburg, de Olympi sche Spelen in Barcelona en het Heineken Open tegelijk in een week. Als voorbeeld geef ik de Stervoetballer Marco van A Basten toonde tijdens het Pro-Am-toernooi, traditioneel gehouden op de dag voor het Heineken Dutch Open, dat hij ook gevoel heeft voor de golfbal drukste dag (nacht) komt nog. Dat is de tijd van het afbreken. Zondagavond wordt zo snel mogelijk alles afgebroken, in gepakt en vervoerd. Want maandagmiddag wordt de tent alweer afgebroken. We zorgen altijd eerst dat zondagavond al le waardevolle spullen snel weg zijn. Alle spullen worden dan thuis, bij de RSD aan de Leme- Publiekstrekker Greg A Norman (met hoed) in gesprek met directeur Rob Strobos (rechts) en Heineken- golfconsultant Tony Rosenburg lerbergweg in Amsterdam, weer nagekeken en schoonge maakt voor het volgende eve nement." bar die hier in de Heineken- ruimte staat. Die stond een week geleden nog op een con sumentenbeurs in Kiev, Rus land en moest als een speer hierheen gebracht worden. Toen hij eindelijk hier was, bleek er nogal wat beschadigd te zijn. Ter plekke hebben we deze week dus de halve stand opnieuw moeten maken en verven. Dat hadden we niet voorzien, maar het is toch ge lukt het op tijd af te krijgen." Gasten Volgens het boekje houdt het werk van de standbouwer en de drie RSD-medewerkers hier op en begint dat van Meint van Kuiken. Maar zo werkt het niet in de praktijk. Iedereen helpt daar waar nodig. Meint van Kuiken: "Ik verzorg uiteinde lijk het glaswerk, de viltjes, de drankvoorraad en ik zorg voor voldoende personeel. Dit alles voor de ontvangst van de gas ten. We hebben hier tijdens het toernooi namelijk honderden gasten per dag en die moeten tot in de puntjes bediend wor den. Naast het personeel van buiten, werken de drie uitvoer ders van de RSD aan de tap. En die tap staat niet stil! Dat zijn hele zware dagen na zo'n druk ke voorbereiding. Maar de quality stant contact worden onder houden. Zij voeren het dan wel uit, maar wij moeten het con troleren zodat er op het evene ment een goede Heineken uit straling ontstaat. Daar zijn wij namelijk verantwoordelijk voor. Zelf zorgen we voor de aankleding van de Heineken- ontvangstruimte in de grote tent. Ik ontwerp de indeling van de ruimte die we tot onze beschikking hebben. Dit jaar was de ontvangstruimte name lijk weer groter dan die van vo rig jaar. Dat komt omdat er, door het succes van vorig jaar, veel respons is gekomen op de uitnodigingen", aldus Jan Fei- kema. Materiaal Coördinator Hans Osseweijer: "Veel van de materialen die hier staan, zijn eigendom van Heineken. Een aantal andere onderdelen huren we. De spul len van Heineken, zoals de stand, de taps en de parasols, worden elke week voor een an der evenement gebruikt. Deze moeten dus heel snel ver plaatst, schoongemaakt en op geknapt worden om weer naar het volgende evenement ge bracht te kunnen worden. Ze ker in een drukke periode moet dat goed en snel gebeuren. We De Duitser Bernhard Langer is winnaar geworden van het tweede Heineken Open. Hij kreeg de beker uit handen van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Bernhard aan het eind van een spannend toernooi. Span nend vooral vanwege de slotak te, waarin een hoofdrol was weggelegd voor Mike McLean. Even leek deze Engelse profes sional het toernooi op zijn naam te hebben geschreven. Hij had namelijk twaalf slagen minder nodig dan het baange- middelde (par). Een official van de overkoepelende Profession al Golfers Association (PGA) nam McLean mee naar een te- levisie-regiewagen. Daar werd uit bij de elfde hole gemaakte beelden duidelijk, dat de En gelsman een braamstruik had verplaatst. Daarmee had hij zijn slagpositie verbeterd, het geen tegen de regels is. McLean kreeg daarvoor twee strafsla- gen, zodat zijn eindsaldo -10 werd. Zowel Bernhard Langer als Gordon Brand junior ston den op -11 en moesten vervol gens een play off (verlenging) spelen. Langer bleek de sterk ste te zijn. Heineken kijkt terug op een zeer geslaagd toernooi. Pro duct-manager Heineken René Valkhoff"Na een grondige eva luatie van het Heineken Open 1991, zijn we gaan werken aan de voorbereidingen voor dit toernooi. Het eerste Heineken Open was goed. Wij hebben als team geprobeerd het deze keer nóg beter te doen. Ons doel was nog meer kwaliteit in de uit straling van het evenement te bewerkstelligen. Dat is gelukt. Uit de reacties uit de markt blijkt dat het toernooi in aan zien is gestegen. Door een toe genomen merkuitstraling heb ben we via de media veel meer mensen kunnen bereiken dan vorig jaar. Daarnaast hebben de relatie-ontvangsten op de Noordwijkse veel vruchtbare gesprekken opgeleverd. Of die goede contacten zich zullen ui ten in zakelijke resultaten moeten we natuurlijk nog af wachten. Maar over het geheel bezien hebben we met het Hei neken Open dit jaar een grote stap voorwaarts gedaan. Na het spektakel van het tweede Hei neken Open is het een uitda ging er in 1993 weer zo'n groot succes van te maken."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 5