Er moet heel wat gebeuren voordat de eerste bezoeker van het Heineken Open het terrein betreedt. Vers van 't Vat ging op bezoek bij een aantal collega's van onze Reclame Service Dienst tijdens de voorbereidingen van het Heineken Open, dat vorige maand in Noordwijk werd gehouden. De Noordwijkse Golfclub on dergaat voor het premium quality-evenement Heineken Open een complete gedaante- Het tweede Heineken Open trok veel publieke belangstelling verwisseling. Binnen een week wordt het terrein geschikt ge maakt voor het toernooi. En dat is niet niks! Er wordt een grote tent geplaatst die de sponsors onderdak biedt voor promotie en ontvangsten, verder een pers-tent, tribunes, vlaggen, re clameborden, wegwijzers en ga zo maar door. Binnen een week moet het terrein klaar zijn om de vele beroemde golfspelers en bezoekers te kunnen ontvan gen. Veel van dit werk, zoals de tentenbouw en het borden plaatsen, wordt uitbesteed. Daarnaast is een ploeg mede werkers van de RSD een week bezig met de opbouw en aan kleding van de Heineken-ruim- te in de tent, het aanleggen van bierleidingen (onder de vloer van de tent door naar alle stands) en controle en advies op het uitbesteedde werk. Deze RSD-ploeg bestond uit stand bouwer Jan Feikema, de drie medewerkers Ben Weiman, Wim Raven en Rob Roosdorp, Werkoverleg voorafgaand A aan het Heineken Open. Van links naar rechts: Hans Osseweijer (RSD), Chris Woerts (PR), René Valkhoff (Marketing) en Meint van Kuiken (RSD), op de rug gezien zit Anneke Ubbink (Corporate Sponsorship) coördinator Hans Osseweijer en hospitality-manager Meint van Kuiken. V oorbereidingen Jan Feikema: "De voorbereidin gen van het Heineken Open ne men bijna een jaar in beslag. Een week na het vorige Heine ken Open begon ik alweer met het reserveren van materialen voor dit toernooi. Korte tijd la ter is de werkplanning ge maakt. Meestal doen we een evenement elk jaar met dezelf de ploeg medewerkers. Dat werkt het prettigst want je hebt allemaal al ervaring met de gang van zaken. Zo doen we al jaren met dezelfde mensen het vroegere KLM- en nu Heineken Open. We weten precies wat we aan elkaar hebben en we hoeven niks meer tegen elkaar te zeggen, het gaat gewoon van zelf." "Zo'n half jaar vóór het evene ment beginnen we al met de vergaderingen. Daarin overleg gen we intern met de andere be trokken Heineken-medewer- lcers, sluiten we contracten en geven opdrachten aan de exter ne bedrijven zoals de tenten bouwer, elektricien, bloemen- zaak enzovoort. Met deze bedrijven moet natuurlijk con-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 4