Collega's gezocht voor nieuw smaakpanel A Amstel Light wordt gedronken door een select gezelschap van bierliefhebbers. Het bevat circa 40% minder calorieën dan ge woon pils. En er zit maar 3,5% alcohol in. In Amerika is het bier de nummer 1 van de geïm porteerde lightbieren. De afde ling Marketing Onderzoek is op zoek naar Heineken-mede- werkers die regelmatig Amstel Light drinken. "Om de kwaliteit van onze bie ren te bewaken doen we onder meer marktonderzoek. Dat geldt dus ook voor Amstel Light. Omdat dat toch een vrij specifiek produkt in de bier markt is, is het moeilijk vol doende Amstel Light-liefheb- bers op te sporen via de gebruikelijke telefoonrondes. Daarom willen wij proberen een intern Amstel Light- smaakpanel samen te stellen. We nodigen iedereen die vrij re gelmatig Amstel Light drinkt uit, contact met ons op te ne men. Wij denken aan zowel ac tieven als vutters en gepensio neerden. Dat team zal voor de kwaliteit van Amstel Light van grote betekenis zijn. Het zal re- echt de kwaliteit van Heineken aan afzien", aldus Joseph, die zowel Heineken als een con currerend biermerk drinkt. Heineken-shirt De tweede rondleiding die och tend wordt iets drukker be zocht dan de eerste. Honderd vijftig mensen uit zeer uiteenlopende landen lopen on der leiding van een gids in klei ne groepjes langs de verschil lende attributen. Eén van hen is Lou Budd van de US-lucht- macht. "Ik ben beroepsmili- Lou Budd A tair", legt hij uit, "en werk als majoor voor de luchtmacht in Italië. "Ik heb al heel vaak over deze brouwerij gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik er ook daadwerkelijk kom." Lou is een echte Heineken-fan. "Als ik mijn rondjes moet lopen, doe ik dat steevast in een Heineken- shirt", vertelt hij. Over het Ont vangstcentrum merkt hij op: "Ik vond de geluidseffecten goed gedaan! Bij een volgend be zoek neem ik zeker anderen mee. Want zeg nou eerlijk: waar kun je nog meer zoveel moois zien èn horen voor slechts twee gulden?" Stephen Np uit Hong Kong is vooral onder de indruk van de koperen ketels in het Ont vangstcentrum. Hij drinkt zel den bier, maar als hij er één neemt geeft hij de voorkeur aan Heineken. Dean Stephens uit Colorado is samen met zijn broer en schoonzus op bezoek. Hij vindt vooral de geschiede nis van Heineken erg interes sant. Voor Joonseok Park en zijn vriend Jun-Suk Yang uit Zuid-Korea is het zelfs de eerste keer dat ze iets over de ge schiedenis van hier hoorden! Joonseok Park: "Ik wist wel dat er in het oude Egypte al bier werd gebrouwen, maar zo dui delijk als hier heb ik de bier-ge schiedenis nog nooit gehoord." Informatie vooraf Vincenzo Sarracino uit Napels wil niet op de foto, ook geen in terview, maar wèl graag een klacht kwijt. "Ik vind het jam mer dat ze geen informatie ge ven vóórdat de rondleiding be gint", vertelt hij"Dan begrijp je ook veel beter wat de rondlei der zegt", aldus de Italiaan, waarna hij weer vlug in de mas sa verdwijnt. Zijn advies wordt genoteerd. Meg Rophazi A Stephen Np A Meg Rophazi uit Annandale in de Verenigde Staten bezoekt in haar eigen land geregeld brou werijen. "Ik hou van Heine ken", vertelt ze, "vandaar dat ik ook hier eens een kijkje wilde nemen." Op de vraag wat ze het leukste aan het ontvangstcen trum vindt, aarzelt ze geen mo ment. "De ruimte waar ze al die video's lieten zien met beelden van commercials. Die geven je een goed beeld van de landen waar Heineken wordt ver kocht. Erg goed gedaan." En ter wijl ze zich omdraait om naar haar vrienden te gaan die al een biertje drinken, zegt ze enthou siast: "Volgende keer neem ik zeker mijn echtgenoot mee!" Marktonderzoeker Henk Eising gelmatig bijeenkomen in Zoe- terwoude. Wij hopen dat veel Aanstel Light-liefhebbers zul len reageren. We hebben ze hard nodig!", aldus Henk Eising van Marketing Onderzoek. De mensen die aan de smaak tests gaan deelnemen zullen voor hun inspanningen worden beloond met een gratis krat Amstel Light. Belangstellen den kunnen zich opgeven bij El- se Bovenlander (toestel 6741 in Zoeterwoude).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 25