Nieuw reclamebureau voor Azië/Oceanië Succesvolle reclamecampagne Amsterdam Heineken heeft bekend gemaakt dat Backer Spielvogel Bates (BSB) de recla mebelangen gaat behartigen van het merk Heineken in de gehele regio Azië/Oceanië. De belangrijkste betrokken landen in dit gebied zijn Japan, Hong Kong, Taiwan, Singapore, Ma leisië, Korea, Australië en Nieuw-Zeeland. De komende maanden zal BSB de te voeren communicatie voor het Heineken-merk in de ze regio verder uitwerken. Die communicatie zal gebaseerd zijn op de doelstellingen voor Azië/Oceanië (Heineken ziet dit als een toekomstig groeige- bied) en een goede uitstraling van het Heineken-merk. De keuze voor één bureau bete kent niet noodzakelijk één Hei- neken-campagne voor het ge hele gebied. Uiteraard wordt ook gekeken naar de lokale markt en de omstandigheden waarin die zich bevindt. De coördinatie van alle activi teiten van BSB gebeurt vanuit Singapore. In dit land staat ook het exportkantoor van Heine ken. Heineken in Singapore Amsterdam De Heineken 'Taste the World' reclamecam pagne voor het Caraïbische ge bied slaat in steeds meer mark ten aan. Van de gelijknamige televisiecommercial zijn in middels al vijftien verschillen de versies in de ether. Twee Spaanse commercials voor de Dominicaanse Republiek zijn intussen ook getest in Costa Ri ca. Eind mei kwam een variatie hierop in Trinidad en Tobago uit. In juni is de campagne eveneens in Brazilië getest. Voor alle landen zijn drie ra diocommercials beschikbaar. Een vierde is nog in de maak. Daarnaast wordt er hard ge werkt aan een print-campagne (gedrukte media) rond 'Taste the World' voor verschillende Caraïbische markten. Ook zijn de voorstellen voor een promo tie-campagne inmiddels goed gekeurd. Taste the World werd voor het eerst in april 1991 gelanceerd op de Bahamas. De commercial laat verschillende mensen zien in diverse landen en plaatsen die Heineken drinken en ge nieten. De slogan luidt: 'Heine ken is only found in one place: the world' (Heineken wordt slechts in één plaats gevonden: de wereld). Er bestaan drie ver sies van: een met de titelsong (Anthem), een jazzversie en een uitvoering van Taste the World met klassieke muziek. In de Dominicaanse Republiek is een versie met Latijns-Ameri kaanse muziek in de maak. De commercials geven de kijker een warm gevoel en dat is juist één van de redenen waardoor Taste the World zo aanslaat. Heineken advertising-manager Rien Weststrate hierover: "Be halve dat straalt de commercial vooral ook kwaliteit en een stuk leadership uit. Of te wel het wordt de kijker duidelijk dat hij een dergelijke reclame alleen van een wereldmerk als Heineken kan verwachten. Ook speelt mee dat we voor de commercial lokale opnamen hebben gebruikt. Zo zie je in de versie voor St.Lucia de Pithons, twee kenmerkende heuvels op dat eiland tussen beelden in van wereldberoemde bouw werken als de Eifeltoren en het Vrijheidsbeeld. Dat geeft een stuk lokale trots en ook daar door valt de commercial goed in de smaak bij onze doel groep." Een beeld uit Taste the World

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 15