Heineken hoofdsponsor US Open tennistoernooi Derde Heineken golftoernooi Barcelona Heineken wordt naast golf en zeilen nu ook hoofdsponsor in de tennis wereld. De komende drie jaar is Heineken de hoofdsponsor van het US Open tennistoer nooi. Dit toernooi in Flushing Meadow Park te New York hoort samen met Wimbledon, Australian Open en Roland Garros tot de absolute toppers op het gebied van tennis. 'Flushing Meadow' trekt dan ook jaarlijks de beste tennis spelers naar haar banen. Het grote tennistoernooi wordt in de eerste twee weken van sep tember gehouden. Heineken is behalve hoofd sponsor van het toernooi ook de officiële sponsor US Open 1992 op de Amerikaanse tele visiezender CBS. Dit betekent dat het evenement in septem ber tenminste 25 uur live op CBS te zien zal zijn, naast ten minste tachtig uur live op USA Network. Daarnaast 'krijgt' Heineken zendtijd voor een groot aantal reclamespots op zowel CBS als USA Network. Het toernooi wordt afgewerkt op vier banen. Langs iedere baan zal op twee plaatsen de merknaam Heine ken te zien zijn. De ruim 500.000 bezoekers kunnen tus sen de wedstrijden door de 'of ficial beer of the US Open' drin ken. Het is overigens de eerste keer in de geschiedenis van Flushing Meadow dat een bedrijf hoofd sponsor wordt van het US Open. De nieuwe overeenkomst met het Australian Open geldt voor drie jaar met een optie van nog eens twee jaar na 1995. Hier mee wordt de succesvolle sa menwerking van Heineken met de organisatie van een van de meest prestigieuze golfkam- pioenschappen van de wereld, verder uitgebreid. Het Australian Open gaat met ingang van januari 1993 Heine ken Australian Golf Cham pionship heten. Dit grote golf toernooi wordt daarmee het derde dat voortaan de naam Heineken draagt. De twee an dere zijn de Heineken Dutch Open en de Heineken Classic in Perth (West-Australië). Hei neken is sinds 1989 de belang rijkste sponsor van het Austra lian Open.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 10