Levende' buitenreclame Heineken in 50 cl-blik Ook in Groningen was men enthousiast over de opvallende Buckler-actie Steeds vaker zien we grote bill boards staan met mooie affi ches, in plaats van de minder nette aanplakbiljetten en over elkaar heen geplakte reclame posters die vroeger ons straat beeld (ont)sierden. Het bedrijfs leven maakt dankbaar gebruik van dit opvallende medium. Zo ook de brouwers. Buckler gebruikte een manier om nog meer op te vallen. In de periode van eind juni, begin ju li werden in diverse plaatsen in ons land bijzondere billboards neergezet. Daaraan was een bar gekoppeld, waar gratis een glas koel alcoholvrij Buckler werd geserveerd aan belangstellen den. Om het publiek hierop at tent te maken, werden folders uitgedeeld in de omgeving van de billboard-bar. De Buckler- promotie vond achtereenvol gens plaats in Utrecht, Den Bosch, Rotterdam, Leiden, Gro ningen en Deventer. De reac ties waren overal positief. Ze ker vanwege het warme weer sloeg de actie goed aan. Den Bosch Heineken bier is nu ook verkrijgbaar in 50 cl- blik. Eind juni is de afdeling Verpakken in Den Bosch ge start met het afvullen van deze 'grote broer' van het bekende 33 cl-blik. Heineken reageert hiermee op vraag naar deze ver pakking uit de Nederlandse markt. Voor de export bestaat al geruime tijd 50 cl-blik Hei neken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 8