Actie Rivella Light Nieuw logo voor Pepsi Bunnik Het gaat goed met Rivella Light. Steeds meer con sumenten proberen het pro- dukt met de wat aparte smaak uit. Om dat nog meer te stimu leren, is deze maand een natio nale actie gestart rond Rivella Light. Daarbij worden in hon derden winkels in ons land gra tis proeverijen gehouden. Tege lijkertijd krijgt de consument één gulden korting bij aanschaf van een fles Rivella Light. De actie concentreert zich vooral op de Randstad, want daar zijn nog maar weinig con sumenten met het produkt ver trouwd. "Uit marktonderzoek blijkt dat één op de vier mensen de aparte smaak van Rivella Light waardeert", vertelt pro duct-manager Jan Ernst Veen- man hierover. "Vandaar dat het belangrijk is dat steeds meer mensen met het produkt ken nismaken." Reclamecampagne De reclamecampagne 'Een beetje vreemd, maar wel lek ker', heeft al veel consumenten overgehaald eens Rivella Light te proberen. Bovendien is de naamsbekendheid van het pro dukt door deze reclame aan zienlijk gegroeid. Jan Ernst Veenman: "Vroeger werd het produkt vooral door oudere mensen gedronken. Nu zijn het voor het grote deel jongeren die Rivella Light drinken. Dat wil len we met het oog op de toe komst natuurlijk blijvend sti muleren." In de televisiespots drinken vreemd uitgedoste figuren een blikje Rivella Light. Twee daar van zullen de komende weken op posterformaat op bushokjes verschijnen. Tegelijkertijd start de actie 'de ze fles gratis', waarbij de con sument bij aankoop van een fles Rivella Light het volledige bedrag en de portokosten re tour lean krijgen. Deze actie duurt tot en met 16 juli. Bunnik Vanaf 1 juni worden alle produkten van Pepsi Cola met een nieuw logo uitgele verd. Deze verandering is vorig jaar in Amerika ingezet. Dit jaar zullen ook de Pepsi-ver- pakkingen in de rest van de we reld het nieuwe logo voeren. Jacqueline Speek, junior pro duct-manager Pepsi Cola hier over: "De nieuwe uitmonste ring is uitgebreid getest in de Verenigde Staten. Uit die on derzoeken blijkt dat het logo verkoop-stimulerend werkt. Het is een eigentijds ontwerp, dat bij de consument hoog scoort. Twee op de drie consu menten verkozen het nieuwe logo boven het oude." Jac queline verwacht dat het nieu we uiterlijk van de Pepsi-pro- dukten ook in Nederland goed zal aanslaan.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 9