Sinds enige tijd wordt alles waar de naam Heineken op staat onder de loep genomen. Van bierviltje tot vrachtwagen is of wordt bekeken of ze uitstralen waar het merk Heineken voor staat: hoge kwaliteit. Op deze pagina's een paar voorbeelden. Het zijn juist de 'naamdragers' die in belangrijke mate het beeld bepalen dat de consu ment heeft van Heineken. En dan met name de Heineken-ui- tingen in de horeca. Al eerder gewijzigd zijn het viltje, zonne schermen, luifels, markiezen en overkappingen, neonletters en contouren, lantaarns, de tap- zuil, naamborden op horecabe drijven, reuzeparasols en ter rasschotten. In het maart nummer van Vers van 't Vat lie ten we de eerste drankenhan del-vrachtwagen zien, die in een nieuw Heineken-jasje is ge stoken. Nog recenter zijn de vernieu wing van de tapbuffetten van de Reclame Service Dienst, recla meborden voor sportevene menten en de Heineken-opleg- ger. Ook daarop prijkt het schuin geplaatste Heineken- viltje. Vanaf eind augustus ko men steeds meer Heineken- opleggers met trekker op de weg. Naar verwachting gaat het om 40 stuks tot de jaarwisse ling. Ze zullen worden ingezet voor het transport van groot handels en drankenhandels naar filialen van diverse super marktketens in Nederland. Kwaliteit "Wanneer we ergens onze naam op zetten, moet dat de zelfde hoge kwaliteit uitstralen als die van ons Heineken bier", vertelt René Valkhoff, "Je moet altijd heel bewust kijken naar je naamdragers. Je daarbij afvra gend of ze nog wel in het tijds beeld passen en of er geen al ternatieven voor te bedenken zijn. Het is een continu-proces. Zo houd je je merkbeeld leven dig en dynamisch. We streven daarbij naar uniformiteit. We willen zoveel mogelijk lijn brengen in het kwaliteitsbeeld van Heineken. Vandaar dat op alles wat een nieuw jasje heeft gekregen, het Heineken-groen de toon aangeeft. Alles moet de zelfde kwaliteit uitstralen, om dat marktleider Heineken staat voor hoge kwaliteit", aldus de product-manager. Onlangs kreeg de eerste Heineken-oplegger een nieuwe jas. felle Hess (Corporate Brands Design, rechts op deze foto) bepaalt de juiste positie van het Heineken-viltje met grafisch ontwerper Pieter Hoogeveen (midden, door Heineken ingehuurd) en Hans van Ballegooijen (Physieke Distributie) De Heineken trekker/oplegger-com bin a tie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 12