Kwartjes-actie Amstel Malt lust je er nog wei Begin mei gaat de Nationale Amstel Malt thuisverbmik voor j aarspromotie van start. Tijdens deze promotie is elke Amstel Malt-dop tijdelijk een kwartje waard. Op die manier kan de consument per krat zes gulden retour krijgen. De actie is heel eenvoudig. Per Amstel Malt actie-dop krijgt de consument een kwartje terug op zijn bank- of girorekening. Het enige dat de deelnemer hoeft te doen is de doppen te sparen en in te zenden naar Zoeterwoude. Bij inzending van 24 doppen ontvangt de consument zo zes gulden re tour. Maar hij kan natuurlijk ook 6, 12 of 18 doppen sparen en inleveren. Per huishouden mag slechts één keer worden ingezonden. Succesvol Amstel Malt werd in het najaar 1991 geïntroduceerd. Sinds dien is het alcoholvrije bier de snelste groeier in zijn segment. De introductiecampagne zorg de ervoor dat Amstel Malt in korte tijd ook zeer bekend werd bij de consumenten. De nu ge starte actie is bedoeld om nog meer consumenten kennis te laten maken met Amstel Malt. Product-manager Nicole de Steenhuijsen Piters hierover: "We willen met deze voorjaars promotie drempelverlagend werken. Uit cijfers blijkt name lijk dat consumenten de smaak van Amstel Malt hoog waarde ren. Van de 25 procent consu menten die Amstel Malt gepro beerd hebben, koopt tachtig procent het produkt opnieuw. Bovendien gaat Amstel Malt al voor veertig procent per krat de winkel uit. Het is dus van groot belang dat veel consumenten kennismaken met Amstel Malt. Om die reden hebben we in december de gratis huis-aan- huis verspreiding van Amstel Malt gedaan en komen we nu met deze lcwartjes-actie. Daar naast worden er overal in het land gratis proeverijen in win kels gehouden en is Amstel Malt sinds kort ook in blik ver krijgbaar." Aantrekkelijk Voor de winkels en groothan dels betekent de nieuwe voor jaarspromotie rond Amstel Malt extra omzet, extra display met aantrekkelijk winkelmate riaal zoals hangkaarten, krat- kaarten, posters, kratdisplays en cratecovers. De actie wordt landelijk ondersteund via pagi nagrote advertenties in de dag bladen, actiekratten met crate covers en buitenreclame.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 25