Goede verkopen Amstel Malt Het gaat goed met de verkopen van het alcoholvrije Amstel Malt. Sinds de introductie vertoont het marktaandeel een voortdurende groei. Uit metingen die wekelijks in het winkelkanaal worden ge houden blijkt bovendien dat al bijna de helft van de verkopen per heel krat gaan. De rest is losse flessen-verkoop. "Uit on derzoek blijkt dat bijna drie kwart van de consumenten die eenmaal het produkt hebben geprobeerd, opnieuw Amstel Malt zal kopen. Dat is voor een introductie een goede score. Veel consumenten zijn dus tot herhalingsaankoop overgegaan en hebben Amstel Malt defini tief gekozen als hun alcohol vrije bier", aldus Nicole de Steenhuijsen Piters, product manager Amstel. Proeverijen Uit de onderzoeken blijkt dat het belangrijk is dat consu menten een keer met Amstel Malt hebben kennisgemaakt. Daarom zijn in november en december in diverse winkels proeverijen met Amstel Malt gehouden. Verder zijn vorige maand 500.000 flessen Amstel Malt huis-aan-huis verspreid. Het was voor het eerst dat ons bedrijf een dergelijke huis- aan- huis-actie heeft gehouden. Ook hier waren de reacties erg posi tief. Dat blijkt ondermeer uit de vele brieven die bij de afdeling Klantenservice in Zoeterwou- de zijn binnengekomen. Zo schreef iemand uit Spijkenisse het volgende: "Laat ik beginnen met U te ver tellen dat ik nog NOOIT er gens op heb gereageerd, zowel positief als negatief. U heeft dus de primeur wat dat betreft. Enige dagen geleden kwam bij mij aan de deur een mevrouw die mij een flesje Amstel Malt aanbood. Daar ik enigszins verrast was van deze reclame stunt, zei ik tegen deze me vrouw: Zo lust ik er nog wel een. Prompt zei deze goedge mutste dame, 'Nou vooruit, voor deze keer'". "Nadat ik de voorgeschreven koeling van het malt-bier be reikt had, heb ik een flesje ge probeerd. Nu ben ik vrij kri tisch wat smaak betreft. De smaak overtrof echter mijn stoutste verwachting. Dit is weer echt bier!" "Zoals hierboven beschreven had ik nog een tweede flesje, dat al snel schuimend in mijn glas zat. Met deze brief wil ik de afdeling Ontwikkeling feli citeren met het bereikte kwa liteit. Met recht kan je hier zeg gen: 'Zo lust ik er nog wel twee'. En bedankt voor het gra tis pilsje!'" Commercial Inmiddels is de tweede Amstel Malt-commercial op de buis. Daarin kijken drie mensen naar een voetbalwedstrijd onder het genot van Amstel Malt. De boodschap is volgens consu mentenonderzoeken duidelijk: Amstel Malt, daar lust ik er wel meer van. Dat blijkt inmiddels uit de stijgende afzetten. En het laatste Amstel Malt- nieuws In april, vlak voor het zomerseizoen, komt Amstel Malt in blik op de markt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 7