geleid tot een positieve ont wikkeling. Het is bijna ieder een opgevallen hoe de periode van onzekerheid is omgeslagen in een nieuwe periode van acti viteit en daadwerkelijk verbe teren van prestaties. Er heerst weer een daadkrachtige sfeer in het bedrijf en dat is van enorm belang. Want alleen met een dergelijke instelling kan Hei- neken Nederland nieuwe suc cessen in de markt afdwingen", aldus de sprekers. Dat succes lijkt in 1991 weer gedeeltelijk terug te zijn. "De markt voor alcoholvrije bieren ligt weer open. Het vernieuwde alcoholvrije Buckler is met suc ces op de markt gebracht. Het is een operatie waaraan inten sief en snel door velen van u is gewerkt. Samen met de intro ductie van Amstel Malt afgelo pen najaar zijn we ervan over tuigd dat we ons aandeel in de alcoholvrije biermarkt zullen vergroten. Misschien nog niet in het eerste jaar, maar de ver wachtingen zijn positief." Horecagebied A Gelderland/Overijssel, Arnhem Grote inzet 1992 wordt volgens het ma nagement het jaar van Heine- ken. "We hebben de produkten, we hebben de commerciële kracht, we hebben de mensen en we hebben de inzet. Het moet dit jaar wel heel slecht weer worden wil het misluk- A. de Voogd tijdens zijn toespraak. De receptie in Den Bosch Samen werken Ook de terugkeer van Heine- ken als adverteerder werd als onderwerp aangesneden. "Zo wel de Heineken- als de Am- stel-campagne worden zeer po sitief beoordeeld. Amstel is na Heineken het tweede biermerk in Nederland. Heineken doet het goed in de horeca en ook in de thuisverbruik-sector begin nen de eerste verbeteringen zich af te tekenen. De com merciële afdelingen van Heine ken Nederland hebben er bij zonder hard aan getrokken om deze resultaten te behalen. Zij zijn binnen ons bedrijf de voor lopers geweest wat de manier betreft waarop zij verantwoor delijkheden hebben gedele geerd. Ook dat is een felicitatie waard!" Daarbij werd benadrukt dat het in de biermarkt van de jaren ne gentig meer zal gaan om geza menlijke inspanningen. Een manier van werken die lang zaam in de onderneming wordt doorgevoerd. "Verhoogde con currentiekracht, alertheid en een herboren besef dat onze winst wordt bepaald door een combinatie van factoren. Door de kwaliteit van onze produk ten, onze positionering, onze kosten en onze serviceverle ning." Verder werden als be langrijke punten genoemd de milieuzorgplannen in Zoeter- woude en Den Bosch, de ingre diëntendeclaratie en de succes volle verkopen van Wieckse Witte. De Ridder, Maastricht ken. Wij zijn nummer één in Nederland en wij zullen ook in 1992 alles op alles zetten om die voorsprong te behouden en te benutten. Dat is ook letter lijk een opdracht van de Raad van Bestuur. Leadership bete kent 'de beste zijn', ook wat be treft de kosten die we moeten maken om onze bieren te pro duceren en te verkopen. Cost leadership zal alle aandacht vragen. Dat vereist een flexibe le, plattere organisatie. En die kan alleen tot stand komen door een verregaande delegatie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 4