Zeer uiteenlopende honden en hun eveneens zeer verschillende bazen komen elkaar vluchtig tegen in een park. Even later ontmoeten ze elkaar weer in een Amstel- café. Dit keer vindt een soort verbroedering plaats: Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde: Amstel! Amstel verbroeden Henk Rollingswier, Brand-ma nager Amstel over dit thema: "Amstel concentreert zich daar bij niet op één bepaald type bierdrinker of een specifieke leefwijze. Amstel maakt geen onderscheid tussen mensen. In tegendeel. Amstel schept een band. Het is datgene wat men sen gemeen hebben als het er eventjes niet toe doet wie ze zijn. Met Amstel voelen we ons allemaal even met elkaar ver bonden. Opa en punker. Stam gast en toerist. Wie of wat we zijn doet er even niet toe. We willen gewoon ongecompli ceerd genieten van eikaars aan wezigheid. En van Amstel!" De eerste Amstel-commercial waarin dit thema was verwerkt is 'Dansen'. In deze commer cial zijn verschillende danspa ren te zien, die zeer verschil lend gekleed zijn en zich uit leven in de meest uiteenlopen de dansstijlen. "Maar dan is er dat moment van Amstel. Het moment waarop het, ondanks alles, even klikt met iemand waarvan je dat niet meteen zou verwachten", aldus Rollings wier. Deze commercial is erg goed bij de consumenten ont vangen. De meeste ondervraag den vonden de commercial 'erg leuk' om te zien. De boodschap was bovendien duidelijk: Am stel verbroedert. Ook in 'Hon den' is deze boodschap ver werkt door middel van een verbroedering van hond en ei genaar in het Amstel-café. Zwart met stippen Het script van 'Honden' is kort maar krachtig. Niettemin zit ten er veel leuke details in het verhaal, die de consument vaak pas na een paar keer kijken op vallen. Zo komt bijvoorbeeld een eigenaresse van een hond alleen met haar benen in beeld. De overeenkomst tussen bei den wordt duidelijk door de zwarte stippen op haar panty, die prima passen bij de zwart Dat is het plot van de tweede Amstel-commercial, die eind deze maand op de Nederlandse televisie verschijnt. De com mercial borduurt verder op het ingezette thema 'Eigenlijk wil len we allemaal hetzelfde.'

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 20