De gevel van het Heineken Ontvangstcentrum in Amsterdam trok 14 januari jongstleden meer dan gewone aandacht van voorbijgangers. De reden was een Buckler-spandoek van acht bij tien meter. Het maakte duidelijk dat in 1991 wereldwijd 100 miljoen liter Buckler is verkocht. Buckler is daarmee het tweede alcoholvrij bier in de wereld. "Een groot succes voor een produkt dat pas sinds 1988 op de markt is", aldus Heineken-collega Annemiek Louwers (Concern Public Relations). i3uckU' De Buckler-uitstraling was compleet door de bus en de volgauto's van de Buckler-wie- lerploeg. Die stonden gepar keerd op de Stadhouderskade. Binnen werden op dat moment de renners voorgesteld die het komend wielerseizoen onder leiding van ploegleider Jan Raas zullen rijden. De wielerploeg gaat het laatste jaar in van het contract dat Raas en Buckler hebben gesloten voor spon soring. Peter Winnen nam tijdens de Bucklerploeg-presentatie af scheid van de wielrennerij. Uit handen van de heer A.H. Hei- neken ontving hij een schaal model van een koperen brouw ketel als afscheidstrofee. Mede door de successen van de Buckler-renners, is Buckler goed verkocht in Europa. Naast Nederland doet Buckler het vooral goed in Frankrijk en Spanje. Ook Italië is wat betreft Buckler een groeimarkt. Buc kler wordt gebrouwen in Ne derland, Frankrijk, Spanje, Griekenland en Italië. Verder wordt het alcoholvrije premi umbier vanuit Nederland geëx porteerd naar zo'n vijftig lan den. Ook de afzet van ex- port-Buckler neemt toe. De Buckleiploeg voor het seizoen 1992 i i i 1 1

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 16