Excursie-folder Ontvangst- centrum WF Heineken richt De Brouwketel op Ainsttftjjm oiHrinfkm hun» hij vlUjr lia sw (fet *d Adiu» I khicktu dit in I SM it uil IS92 Ji«7<n de bróuwmi l>f Hooibog i.> Antucnlun o>«- :um Hij Itjik dnunKf df hm» «mftw IkintfaiuiBKcmiiai (jj.inAn»s«n brtdc inicnuMwale faam wu «mnre. ilnufktn Wer is tot Srnriji in ilc gohetc wctcU, roiat <fe oooproiskfli jfce hwu- wcril t)r llmating keft aSn» noj VOOit in tic gmthiokiitt Ook in de uudt bfOÜWWij aan de Si.KÜi-HideiiVtJe Honit. sinJs de pnxhdclK is mvqjebwhi iuM Dtii Boseh en Znetenvnodc, mei aicer gelironmn Mm< lfeintl.cn h iwt uil hit sudsbfeU teidnwcn. In de drek SflWdf hioinsïfij itrtüuv tnsHcMeVeo OnivangvlBttwwe gestuipJ: ten iiKcrnuioiufc onnnoctingspLuls stwe ctimttci die meer »t! wet» i»« de fesehiedteat ra hei Wttffl van del kiueken imdcenoniiiE ia haar pendulum. Optuiutuifih* De rondlf idmgen s imlco pluu van mssndig dsn viijifag om W_W utif en 11^0 nat. Van IJ juni ito IJntgoht* rindkidinjtnnm U.OOeo M.I0 na;. "VtijjigiogensaM lijden svnitvtm-jdca-Opleesuliseiigoloiesi. fee loudleidoy lïuaata maximaal 1J0 pmotKti dtrlncmoi. Oeelnenitei mogen nul joogei rijn dan IS jaac. ToisMpprijt IV ntgaostprijs l«dnugi l gulden pee pet won, fedk bedrag gehet I un goeste komt san msic^ngcn ak het Rode Kruis Verte de» Hommes en hel Tflcnkbu- tuwfondv ii' f Amsterdam Steeds meer mensen weten de weg te vin den naar het vorig jaar geopen de Heineken Ontvangstcen trum in .Amsterdam. Om de be zoekers nog beter te informeren over de mogelijkheden de per manente expositie te bezoeken, is een speciale excursiefolder ontworpen. Deze is verkrijg baar bij de VW in Amsterdam en in een groot aantal hotels in de hoofdstad. Overwogen wordt of de folder daarnaast nog in andere plaatsen verspreid zal worden.De tekst is afgedrukt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Italiaans en het Japans. De VW-folder kan ook schrif telijk of telefonisch worden aangevraagd bij de afdeling Klantenservice van Heineken (postbus 210112350 V] in Zoe- terwoude of via toestel 6456). Het Heineken Ontvangstcen trum is van maandag tot en met vrijdag geopend voor het pu bliek. Er zijn dan twee rondlei dingen. De eerste begint om 9.30 en de andere om 11.00 uur. Van 15 juni tot en met 15 ok tober zijn er ook rondleidingen om 13.00 en 14.30 uur. Inmiddels zijn ook voor de ex cursies in Zoeterwoude en Den Bosch aparte bezoekersboekjes gemaakt. De tekst daarin wordt geïllustreerd met foto's van die Heineken-brouwerijen. Rijsbergen Deze maand is in het Brabantse Rijsbergen een nieuwe, zelfstandige dochter onderneming van Heineken van start gegaan. Het gaat om groothandel De Brouwketel B.V. Dit bedrijf gaat zich bezig houden met de directe import en leverantie van bieren aan drankengroothandels. Daarbij zal de nadruk liggen op Belgi sche speciaal-bieren. Met de nieuwe onderneming speelt Heineken in op de groei ende vraag naar buitenlandse speciaal-bieren. De Nederland se markt voor dit bier groeit weliswaar langzaam, maar ge staag. De Brouwketel B.V. zal een op deze markt afgestemd assortiment speciaal bieren aanbieden. Heineken is ruim tien jaar geleden als eerste be gonnen met het importeren van bieren. Ons bedrijf heeft die ontwikkeling dus zien aanko men. Door de oprichting van De Brouwketel kan Heineken zijn klanten een uitgebalan ceerd pakket bieren aanbieden. Dat dit in een aparte B.V. en niet bij Heineken wordt onder gebracht, heeft te maken met het snel en flexibel kunnen re ageren op de markt voor speci aal-bieren. Bovendien werken bij de Brouwketel specialisten, die zich alleen met de verkoop van deze speciaal-bieren bezig houden. Assortiment De Brouwketel zal een op de markt afgestemd assortiment importbieren aanbieden, waar van 30 bieren op fust en 85 op fles. De bekendste merken uit het pakket zijn De Koninck, Af- fligem, St. Louis, Duvel en Hannen Alt. Verder heeft Hei neken een overeenkomst geslo ten met de Antwerpse brouwe rij De Koninck over de exclusieve import van De Ko- ninck-bier voor Nederland. De Koninck is het populairste im portbier op de Nederlandse markt. Het Brouwketel-team, met van links naar rechts: Xavier Vandenbroucke, Marcel Dirksen en achter de bar Etierme Verlee en Wim Derksen De onderneming biedt aan ne gen mensen werk. Etienne Ver lee is de Directeur van het nieuwe bedrijf. Wim Derksen, voormalig product-manager speciaal-bieren binnen Heine ken Nederland, gaat zich bezig houden met Marketing, terwijl Xavier Vandenbroucke en Mar cel Dirksen als vertegenwoor digers zijn aangetrokken. Deze laatste vier waren ook aanwe zig tijdens de Horecava (zie pa gina 9 van dit blad), waar zij zich in de nieuwe stand van Heineken presenteerden.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1992 | | pagina 10