Thuisverbruik- tweedaagse in teken van 'vooruitgang' "Het gaat goed met Heineken en Amstel. We groeien, maar we moeten er voor zorgen dat die groei nog verder gaat." Zo luidde de boodschap aan de zestig aanwezigen tijdens de Thuisverbruik- tweedaagse. Klantgericht denken De Belgische motivatie-des kundige Bob Delbecque onder streepte deze woorden in zijn 'Business Theatre'. Daarin liet hij met een lach en een traan zien hoe de motivatie en het 'klantgericht denken' van de thuisverbruik-vertegenwoordi- ger moet zijn. Zo daagde hij het publiek ondermeer uit met de vraag 'Van wie ontvangen jullie het salaris?' Het antwoord kon volgens de gastspreker alleen maar 'de klant' luiden. Bezoek A/Stad Vrijdag 15 november stond een bezoek aan het Ontvangstcen trum in Amsterdam op het pro gramma. Voor de meeste ver tegenwoordigers was dit de eerste keer dat zij kennis maak ten met dit verbouwde Heine- ken-pand. De Tweedaagse werd afgesloten met een geza menlijke lunch. Bob Delbecque in actie Tijdens deze jaarlijks terug kerende verkooptweedaagse worden de resultaten van het afgelopen jaar en de doelstel lingen voor het komende jaar binnen Thuisverbruik bekend gemaakt. De tweedaagse stond in het teken van de 'vooruitgang'. "Het marktaandeel van Heineken bier groeit weer. Amstel ont Na de excursie in het Ontvangstcentium in Amsterdam werd een glas bier gedronken wikkelt zich al jaren zeer posi tief. In alcoholvrij hebben we de herintroductie van Buckler gehad en is Amstel Malt geïn troduceerd, maar daarmee zijn we er nog niet mee", luidde de boodschap van de sprekers Gerrit Stolk (Directeur Com mercie), Michiel Egeler (Hoofd Thuisverbruik) en de diverse product-managers. "In 1991 zijn heel veel activiteiten opgestart. In 1992 gaan we oogsten: er kan en moet groeivolume en daar mee marktaandeelgroei gerea liseerd worden. Er wordt veel van ons verwacht", aldus Mi chiel Egeler.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 8