De sixpackver- pakkingen voor flessen bier zijn vernieuwd. Dit heeft te maken met het té goed kunnen lezen van de zogenoemde streepjes code op de sixpackverpakkingen. Ook is er naast de hicone een nieuwe exportverpakking voor blikbier naar de USA. "De nieuwe verpakkingen zijn ontwikkeld als reactie op klachten uit de markt", legt Chef Centrale Kwaliteitsdienst Emballage Jan Kruit in Zoeter - woude uit. "Doordat de oude sixpackverpakking aan de zij kant open was, waren ook de flesjes bier duidelijk zichtbaar. Op die flessen staat, evenals op de achterkant van de sixpack een streepjescode. Het kwam wel eens voor dat bij het af rekenen in de supermarkt zo wel de streepjescode op de fles, als die op de achterkant van de sixpack werd meegenomen. In dat geval betaalde de consu ment zeven flessen bier, in plaats van zes. Ook kon het ge beuren dat alleen de streepjes code op de fles werd gelezen. In dat geval kreeg de klant voor de prijs van één, zes flessen mee." Nieuwe verpakking voor

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 4