S g "o S Amstel Malt naar de horeca Amstel Malt is 18 november uitgeleverd aan de horeca. Vers van 't Vat ging bij enkele horecagebieden en product-manager Amstel Sjoerd Zwanenburg na hoe de eerste reacties op dit nieuwe alcoholvrije bier zijn. •xver\ ,v tt, S*®'^ofhonderd. ^joc ÏÏÏ5S5 ft .\L®' OQ„ g W" '*eTn°# U hoeft er see„ °'%Inele un voor ook. S«°L?„ M"nton a/n van tevoren^nUm~ dl" kunt nu ter .f Setrokksn. °P hoeveel SeeM« r onM'kk<»> Kr« het vlakje hlerZlL m"akl- r'2S«enAUteS!Pen S,aa" **"~»-*SZZ£ZÏ 4. (5 SHÖ .k? !m°»')bendsTuur' drsoomk,'e'M*" de' postzevel na. at,ookle aon- ^t»ooro„Smmne^,^»e! «aft De halsfolder met scratch- A kaart bijgehouden welke vertegen woordiger er weer een nieuw Amstel Malt-verkooppunt bij gekregen had. Rob Marijnen, Hoofd Horecagebied Den Haag hierover: "Na die week werden dat er zo veel, dat we het bij houden van de stand maar heb ben gestaakt. Het produkt is bui tengewoon goed ontvangen binnen ons horecagebied. Daar naast moet ik zeggen dat ieder een binnen onze organisatie, van verkooptelefoniste tot en met vertegenwoordiger, zijn ui terste best doet om Amstel Malt te verkopen. Ik verwacht dan ook heel veel van dit nieu we alcoholvrije bier." Enthousiast Sjoerd Zwanenburg, product manager Amstel, over de uit levering aan de horeca: "De reacties zijn uitermate positief. Iedereen is ontzettend enthou siast over het nieuwe alcohol vrije produkt. Het is bovendien gewoon aanstekelijk om te zien hoe men in de verschillende horecagebieden omgaat met de verkoop van Amstel Malt. Ver tegenwoordigers, verkooptele fonistes, concerndrankenhan dels en agenten doen allen hun uiterste best om het produkt te verkopen. Voor een precies beeld of verkoopcijfers is het echter nog te vroeg." In principe komt Amstel Malt alleen bij die verkooppunten terecht die geen Buckler verko pen. Sjoerd Zwanenburg: "Maar er zijn ook veel Amstel-af- nemers die, naast Buckler, graag Amstel Malt willen heb ben. Daar wordt Amstel Malt uiteraard wel aan verkocht. De klant is tenslotte koning." Promotie De uitlevering van Amstel Malt aan de horeca werd feestelijk ingezet met de speciale intro ductie-promotie 'Win een geel tje of honderd'. Elk nieuw ver kooppunt van Amstel Malt kreeg een speciaal introductie pakket en kratten met speciale halsfolders. Sjoerd Zwanenburg over de ac tie: "Op de halsfolders staat de nodige uitleg over de promotie actie. Deze halsfolder is tevens een 'scratch-kaart' waarbij di verse leuke prijzen zijn te win nen. Door te scratchen met een potlood of pen het grijze vlakje weg krabben ver schijnt een nummer en één of twee Amstel-bierglaasjes. Wie de kaart vervolgens inlevert vóór 21 december 1991, maakt kans op een geldprijs van 25, 100 of 2.500 gulden. Ook tien van de deelnemende horeca ondernemers maken kans op een geldprijs. Deze prijzen worden na de Horecava (begin januari| uitgereikt." Altijd prijs De eerste halsfolders zijn in middels al bij de afdeling Mar keting. De nummers op de hals folders zijn van te voren door een notaris getrokken. Sjoerd Zwanenburg: "We keren elke prijs uit. Ook als de gewonnen nummers niet zijn ingestuurd doen we dat, maar dan geven we de prijs aan het eerstvolgen de nummer daarvoor of daarna. Begin november is een markt onderzoek gehouden naar de horeca-introductiepromotie rond Amstel Malt. "Daarin vroegen we of consumenten de actie leuk vinden, wat ze van de kwaliteit van de actie vonden en of ze zo'n actie graag her haald willen zien", vertelt Sjoerd Zwanenburg. "De reac ties waren erg positief. De kans is dan ook groot dat we in de toekomst nog eens een dergelij ke actie zullen houden." Ook uit de andere horecagebie den klinken deze enthousiaste geluiden. In het horecagebied "Ontzettend goed", is de eerste reactie van Philip de Ridder, Hoofd Horecagebied Noord- Holland. "De helft van de bier markt bestaat hier uit Amstel bier, dus de naam Amstel is hier volop bekend. De horeca ondernemers in Noord-Hol land hebben daarom, mede vanwege de goede kwaliteit van het produkt, massaal Amstel Malt ingekocht." Den Haag werd de eerste week van de uitlevering zelfs een on derlinge wedstrijd gehouden rond Amstel Malt. Die week werd elke dag op een planbord

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 15