mood' H melijk Van Dorst, Liebrand en Olderaan. Deze wordt geleid door Ad van Dorst. Omdat Bra bant zo'n groot gebied is, heeft de Verkoopbinnendienst ook medewerkers in Breda en Eind hoven. Die werken vanuit de drankenhandels De Baronie (Breda) en Winters-Van Wees (Eindhoven). De drankenhan del in Breda is het domein van verkoopleider en bedrijfsleider Hans Jennen en vier vertegen woordigers. Daarnaast heeft de drankenhandel in Eindhoven als bedrijfsleider Michel de Goey en als verkoopleider Huub Maas met zes vertegen woordigers. Zo is iedereen in z'n eigen gebied dichtbij zijn klanten bezig met centraal het hoofdkantoor in Den Bosch. We hebben wel regelmatig con tact en overleg; telefonisch zeker een aantal keer per dag en wekelijks een bijeenkomst in één van de drie vestigingsplaat- De vertegenwoordigers hebben in de markt te maken met ande re brouwerijen als Oranjeboom in Breda, Dommelsch in Dom melen, Bavaria in Lieshout en De Kroon in Oirschot. Hoofd Een paai medewerkers van horecagebied Brabant afdeling Den Bosch. Van links naar rechts Jacqueline Bertens (Fabrikanten-a dministra tie), Ruud Clerks en Tinie Paas (Verkoopbinnendienst), Corry Quirijns (secretaresse van Hans Olthoff) horecagebied Hans Olthoff: "Wij proberen Heineken te on derscheiden van de rest door kwalitatief goede en degelijke vertegenwoordigers de eigen klanten en die van anderen te laten bezoeken. Daarbij leveren we een hoge service en goede ondersteuning." Samenwerking "De vertegenwoordigers heb ben een zeer belangrijke rol in onze organisatie. Het is heel be langrijk dat zij een goede ver trouwensrelatie met de klant hebben. Zij moeten die relatie onderhouden. Gelet op ons marktaandeel in Brabant is daarnaast belangrijk, nieuwe klanten te verwerven. Dat houdt dus ook in niet- Heineken horecagelegenheden omzetten in Heineken- of Amstelverkooppunten. De ver tegenwoordigers kunnen daar voor de klant een financie ring, technische-, economi sche-, en bouw-adviezen aan bieden. Maar ook als er een nieuw verkooppunt komt, moe ten we daar onmiddellijk op in spelen. Snelle reactie en samen werking zijn dan van belang. Toen we signaleerden dat Amstel in de regio Eindhoven ondervertegenwoordigd was, hebben we twee nieuwe specia le Amstel-vertegenwoordigers aangesteld. Zij zijn nu bezig om in dat gebied meer Amstel-ver- kooppunten te creëren", ver volgt Hans Olthoff. De verhouding tussen de ande re medewerkers van het hore cagebied Brabant en de klant is minstens zo belangrijk. De ver kooptelefonisten en de chauf feurs staan dagelijks, danwel wekelijks in contact met de klant; zij bepalen in grote mate hoe de klant over ons denkt. De medewerkers van de Verkoop binnendienst vervullen de on dersteunende rol. Zij zijn de verbinding tussen de klant en de vertegenwoordiger die op stap is. Daarnaast verwerken zij de administratieve gegevens die voortvloeien uit het werk van de vertegenwoordiger. Maar ook contracten contro leren, correspondentie voeren en bestanden bijhouden. De fi nanciële administratie wordt verzorgd door Ingrid van Kro nenburg, Jacqueline Bertens en Gerard van Kessel. Zij houden de financiële gegevens bij van de verkoopleiders, de Heineken Technische Dienst (HTD) en de Heineken Tap Service (HTS). Gezamenlijk proberen de mede werkers van het horecagebied Brabant de plaats in te nemen die ze verdienen. Ze verwachten dat de introductie van Buckler- op-fust en Amstel Malt daar zeker aan bij zal dragen. Winning mood Het aandeel van Heineken en Amstel in de Brabantse bier markt te vergroten, is de doel stelling. Daarvoor is twee jaar geleden de aanzet gegeven door een verandering van de menta liteit. "We begonnen hier toen met een bijna nieuw manage ment-team; we zijn letterlijk en figuurlijk een jong team. De enigszins ambtelijke, afwach tende houding hebben we ge wijzigd in een actief initiërend gedrag. We moeten en willen nadrukkelijker in de horeca- markt aanwezig zijn. Daarvoor volgden de medewerkers een intensieve verkooptraining, die voornamelijk gericht was op de acquisitie van concurrerende bedrijven. We komen steeds meer in de 'winning mood' waar we twee jaar geleden naar zijn gaan streven. Zo is bijvoor beeld de grootste discotheek van Brabant, 'Lunenburg' in Loosbroek, overgegaan op Heineken. We zijn met zijn al len 'lekker bezig' in ons horecagebied", besluit Olthoff. Het hoofdkantoor in Den Bosch waar Horecagebied Brabant de vierde verdieping bezet 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 21