Ze weet niet wat ze aan moet trekken naar een formeel feest. Ze staat voor de spiegel en past een aantal kleding stukken. Niets is geschikt. Ze geeft het op, maar haar man is haar voor. Hij geeft haar een spijkerbroek en ze gaan lekker naar hun stamcafé toe. Heineken Take 3: 'Dress Dit is in het kort het verhaal van de nieuwe, derde commer cial van Heineken getiteld 'Dressing Room'. Ook in deze commercial is het centrale the ma van de campagne duidelijk: Heineken is het bier dat je drinkt als je jezelf wilt zijn. Deze commercial is gefilmd in opdracht van Nederland en Ita lië. Onderzocht wordt of de commercial ook bruikbaar is voor andere Europese landen. In Italië is Dressing Room al in een 45 seconden uitvoering te zien. De commercial komt op de Nederlandse televisie en bioscoop in een 60 seconden uitvoering. De makers Harry Kramp, creatief directeur van reclamebureau PPGH/ JWT, heeft zich op basis van een Europese briefing beziggehou den met de Heineken-campag- ne in Nederland. De campagne met de slagzin 'Bier zoals bier bedoeld is'. Samen met de Ita liaanse JWT maakte Harry het verhaal voor Dressing Room. Harry Kramp over de nieuwe commercial: "Als je een film voor twee landen maakt, moet je ook rekening houden met elk detail. Dat betekent dat voor bijvoorbeeld de Italiaanse markt een aantal details anders moet dan voor de Nederlandse markt. Zo hadden we voor een bepaalde scène een vrouw in een paarse jurk in gedachte. Maar paars is in Italië, meer dan in Nederland, de kleur van de rouw, dus niemand zal in het paars naar een feest gaan. Daar-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 8