Op 17 juni komt een ander Buckler op de Nederlandse markt. Het gaat om een totaal nieuw produkt, dat behalve qua smaak en alcoholvolume ook qua verpakking is veranderd. De vernieuwde Buckler Het nieuwe produkt is anders van smaak en bevat minder dan 0,1 procent alcohol. De alco holvrije Buckler vervangt het produkt van 0,5 procent. Ver der heeft de Bucklerfles een nieuw halsetiket en een nieu we kroonkurk gekregen. Het alcoholvrije Buckler-bier is bo- n op fust ver krijgbaar. Speciaal team Het afgelopen halfjaar is door verschillende afdelingen hard aan het nieuwe bier gewerkt. Bert Mees, hoofd Kwaliteits dienst Nederland hierover: „Bij na dagelijks kwam een team bijeen onder voorzitterschap van directeur Produktie Henk Kloek. Dat team bestond ver der uit Feo Martens (Research HTB| en Mare Bolland (Marke ting Nederland). Door de sa menstelling van het team kon efficiënt gewerkt worden." Een team van Bossche brou wers lïeeft zich over het nieuwe brouwproces gebogen. Iln de proefbrouwerij inZoeterwoude is een aantal proefbrouwsels ge maakt. Daarnaast hebben ook de medewerkers van Francaise de Brasserie in Marseille mee geholpen aan de ontwikkeling van het nieuwe produkt. Smaakpanels Het testen van het nieuwe bier gebeurde zowel in- als extern. De testen werden uitgevoerd door het team van produkton- derzoeker Ton Sauter en Peter Dekker van Marktonderzoek. Peter Dekker: „Binnen Hei- neken is een speciaal smaak- panel van vijftig medewerkers samengesteld, dat vrijwel dage lijks produlcten heeft geproefd. Hun opmerkingen hebben con stant geleid tot bijstellingen en aanpassingen van het brouwre- cept. De proevers wisten dat het om een nieuw Buckler bier ging en hebben met veel en thousiasme aan de smaaktes ten meegewerkt. In totaal zijn intern op die manier 260 pro- Totaal vernieuwd Bucklei

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 4