Presentatie nieuw beleid Heineken Thuisverbruik, horeca en de gehele commerciële staf kwamen maandag 15 april bijeen voor de presentatie van het Heineken-beleid in de jaren '90. Onder de aanwezigen bevond zich ook de heer A.H. Heineken, die als speciale gast was uitgenodigd. Heineken hebben. Om dat beeld van Heineken in de markt te verbeteren, gaat er heel wat gebeuren. Een zeer in teressante reclamecampagne, het verbeteren van marges en een geheel nieuwe uitmonste ring van Heineken bier, zoals de veranderde etiketten en het Heineken biervilt, zijn hier voorbeelden van. Goed bekend De heer G. Stolk, directeur Commercie, kwam met cijfers Het optreden van de Franse chansonzanger Gilbert Becaud maakte nog eens duidelijk dat het verkoopapparaat er hard tegen aan moet. De heer A.H. Heineken (links) kreeg een spontaan applaus van de zaal toen Gilbert Becaud (rechts) hem een Heineken bier aanbood door het onderzoeksbureau is gemeten. De score geeft aan dat de commercial eigentijds en opvallend is en daardoor ook daadwerkelijk veel mensen be reikt. Dat het om een commer cial van Heineken gaat komt ook goed over. Er is geen sprake van verwarring, noch met een ander produkt, noch met een andere merknaam. Er is zelfs honderd procent identificatie met Heineken. Ook de waar dering van de commercial is zeer hoog. Het hoogst onder Heineken-drinkers, maar ook bij drinkers van andere bier- proo«nt»n lm pact score a CAFE bLgem •pon tun to tul rntmi Ttaurt 1991 De dag werd goed bezocht Tijdens de bijeenkomst werd de interne videofilm 'Heineken terug van nooit weggeweest' vertoond. In deze videofilm vertellen vertegenwoordigers openhartig over hun ervaringen in de markt en het beeld dat sommige caféhouders over Het aanwezige publiek was erg enthousiast over de presentatie merken is de waardering erg hoog. Bij mannen hoger dan bij vrouwen. Bij de groep onder de 35 jaar iets hoger dan de groep ouder dan 35 jaar. Dat verschil is echter niet groot. over de nieuwe Heineken cam pagne. Op 21 maart werd een steekproef gehouden onder te levisiekijkers, voor het meren deel bierdrinkers. Uit de steek proef bleek dat de nieuwste commercial 'disco/blues-café' van Heineken (zie VW 3/91) goed ontvangen wordt door te levisie kijkend Nederland. De commercial behaalt zelfs de hoogste spontane score die ooit Van de ondervraagden gaf negentig procent onmiddellijk een correcte omschrijving van de nieuwe slogan van Heineken. Bijna de helft gaf een van de volgende omschrij vingen: 'Bier, zoals het hoort te smaken', 'het originele pils', 'het echte bier', 'bier om voor de ge zelligheid te drinken', 'bier dat je in een gezellige omgeving drinkt'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 8