Onderzoek naar mobiliteit door Bosno-team Ruim 400 medewerkers van Heineken kregen begin februari een enquête toegestuurd. Afzender: het Bosno- team. Onderwerp van de enquête: hoe staat het met de interne mobiliteit bij Heineken. Wat vinden de medewerkers daarvan en welke maatregelen stellen ze voor? Bosno is een management-ont- thema van alle bedrijven is deze wikkelingsprogramma. Bosno keer: 'Interne mobiliteit binnen staat voor Bedrijfsgeïntegreer- de onderneming', de Opleiding op basis van Sa menwerking Nederlandse On- De heer C. Scheltema, direc- dernemingen. Het is een teur HTB is opdrachtgever van intensieve training waarin dit Bosno-team. De heer Schei- teams van verschillende grote tema hierover: "Het is een the- bedrijven een opdracht binnen ma dat zeer goed aansluit bij een centraal thema uitwerken. een ontwikkeling binnen Het huidige Heineken Bosno- Heineken Technisch Beheer, team werkt met teams van de HTB heeft een vrij platte orga- Gasunie, Aegon en Amro. Het nisatiestructuur met veel spe- Heineken Bosno-team De teamleden zijn enthousiast Het huidige Heineken Bosno- over het Bosno-project. "Door team bestaat uit Dini Hofs, de onderlinge samenwerking Hoofd Bedrijfstechnologische van de uit verschillende disci- Dienst Zoeterwoude; Henk plines afkomstige teamleden, Breederveld, Senior Brewing wordt het inzicht in de Consultant HTB; Henk Rol- Heineken organisatie vergroot, lingswier, Senior Product Het werken aan de opdracht Manager Amstel; Colc Selten- leidt weer tot het kennismaken rijch, Informatiemanager Pro- met functionarissen in anderen duktie Bier Nederland en Chiel organisatiedelen. Een ander be- Veenendaal, Hoofd Personeels- langrijk aspect is het verbreden zaken Vmmona. Wiebe Buising van kennis en inzicht van ande van CTV (Centrale Training en re organisaties en hun functio- Vorming) begeleidt het team. neren", aldus Henk Breeder veld en Dini Hofs. Het Bosno-project is in septem ber 1990 gestart. Elke twee Enquêteresultaten maanden wordt een vierdaagse Het Bosno-team wil met be- conferentie gehouden met alle hulp van de enquêteresultaten bedrijfsteams. Tijdens deze vaststellen of de mobiliteit bij conferenties belichten onder Heineken in relatie tot uitda- anderen externe sprekers het ging, plezier en motivatie in het thema 'interne mobiliteit' van werk kan verbeteren. En be- verschillende kanten. Boven- langrijker nog: hoe dat dan zou dien wordt veel aandacht moeten, besteed aan algemene manage- mentsaspecten, zoals pro- Zodra de enquêteresultaten op jectmanagement, leiderschaps- een rij zijn gezet, hoopt het Bos- stijlen en creativiteit. De no-team met voorstellen te ko- verschillende bedrijfsteams men die het werken uitdagen- wisselen onderling volop ken- der en plezieriger kunnen nis en ervaring uit. Elke confe- maken en die door iedereen rentie wordt gecombineerd kunnen worden toegepast, met een bezoek aan één van de Eind mei is het eindrapport deelnemende bedrijven. Op 25 klaar. cialisten en weinig niveauver schil tussen de verschillende functies. Het aantal promotie mogelijkheden is dus beperkt. De aanleiding voor dit onder zoek ligt binnen HTB, maar ik verwacht dat er binnen de rest van Heineken ook belangstel ling voor bestaat. Het Heineken-Bosnoteam met in hun midden (2e van rechts) de heer Scheltema maart is het Heineken-team gastheer, waarbij onder meer een bezoek aan de brouwerij in 's-Hertogenbosch op het pro gramma staat.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 14