Informatiecentra Heineken Nederland gestroomlijnd Problemen met computer, mainframe, printer of netwerk? Bel het informatiecentrum voor automatisering in uw vestiging. Zo zou een reclamespot kunnen luiden voor de sinds oktober vorig jaar bij de bierorganisatie gestroomlijnde informatiecentra. Dirk van Kappen, hoofd Dienst Informatie Management (DIM) van Heineken Nederland, vertelt meer over het ontstaan en het nut van deze centra. Bij bijvoorbeeld HTB en HNB functioneren al enkele jaren in formatiecentra. "We hadden bij Heineken Nederland tot nu toe een Helpdesk die medewerkers bij eventuele problemen kon helpen", vertelt Dirk van Kap pen. "Die Helpdesk bevond zich in Zoeterwoude en was het aanspreekpunt voor pc-ge- bruikers van alle vestigingen. De Helpdesk was uitsluitend bedoeld om medewerkers met systemen voor tekstverwer king en pc-gebruik te helpen bij problemen en vragen. Hoewel de Helpdesk ook wel eens an dere problemen behandelde, bewandelden de computerge bruikers vele, al dan niet offi ciële kanalen om vragen en pro blemen opgelost te krijgen. Het gevolg was dat er binnen DIM inefficiënt gewerkt werd. Com putergebruikers moesten vaak lang wachten voordat ze gehol pen werden of werden van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben toen een kwaliteits enquête onder onze 'klanten' gehouden, dat zijn de gebrui- Van links naai rechts: Johan Lips, Rob Fles, Fred van Beveren en Laura Vervest van de informatiecentra in Zoeterwoude. Het informatie centrum in de brouwerij is te bereiken via de telefoon nummers 6432 en 7048. Het informatiecentrum in het kantoor is telefonisch bereik baar via de nummers 6330 en 6311 kers van pc's en andere automa- tiseringsvormen bij Heineken Nederland. De resultaten van deze enquête gebruiken we om de Dienst Informatie Manage ment in een nieuw jasje te ste ken." Drie centra Eén van de praktische verande ringen is de invoering van de drie informatiecentra voor de bierorganisatie Het informa tiecentrum staat dichter bij de medewerkers en is bovendien goed bereikbaar. Overdag tij dens kantooruren en 's avonds, in noodgevallen, via het com putercentrum in Zoeterwoude. De drie informatiecentra van Heineken Nederland B.V. be vinden zich in Zoeterwoude (produktie en kantoor) en in Den Bosch. Het informatiecen trum in Den Bosch is bestemd voor alle afdelingen van die ves tiging, inclusief het horeca- gebied en de drankenhandel Van Dorst-Liebrand-Olderaan. Saskia Terwindt en Jannes van der Wal van het Bossche informatiecentrum. Telefonisch zijn zij te bereiken via de interne nummers 204 en 609 in Den Bosch

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 14