Heineken sponsort Nederlandse bijdrage aan Expo '92 Heineken Open Sevilla - Heineken is één van de sponsors van de Nederlandse inzending voor de Wereldten toonstelling Expo '92 in het Spaanse Sevilla. Nederland bouwt hier een paviljoen, dat vooral zal opvallen door hoog waardige technologie en tradi tionele gezelligheid. Expo '92 vindt plaats van 20 april tot en met 12 oktober 1992. Heineken sponsort de tentoon stelling omdat het hier om een stukje Nederlandse promotie gaat, waar een groot Neder lands bier als Heineken goed bij past. Waarschijnlijk zal Heineken in het Nederlandse paviljoen een produktpresen- tatie houden. Hierover voert de brouwerij nog onderhande lingen met zijn Spaanse doch teronderneming El Aguila. Uitdaging Expo '92, met als thema 'ont dekkingen', is een uitdaging voor de stad Sevilla. Al was het alleen al om de tweehonderd duizend banen die de wereld tentoonstelling voor de regio oplevert. Expo '92 wordt ge bouwd op het 215 hectare grote eiland La Cartuja. Daar worden meer dan honderd paviljoens gebouwd, waarmee de verschil lende landen zich onder meer presenteren op het gebied van kunst, cultuur en wetenschap pen. Speciale koeling Het Nederlandse paviljoen is Een maqui 23 meter hoog (dat is ongeveer gelijk aan de hoogte van een ge bouw van zes verdiepingen), 41 meter breed en 45 meter lang. Het wordt omgeven door een Amsterdamse gracht en heeft een bijzondere vorm van koeling. De 'gevels' van het pa viljoen bestaan uit kunststof doeken, waarlangs water naar beneden stroomt. Het water verdampt en zorgt zo voor de noodzakelijke koeling van het gebouw. Een goede koeling is belangrijk, omdat de tempera tuur in Sevilla in de zomer kan oplopen tot zo'n veertig graden Celcius. In het Nederlandse pa viljoen zullen de volgende the i van het Nederlands paviljoen ma's centraal staan: landbouw, diensten, industrie en bouw, cultuur en recreatie. Dit voorjaar worden de eerste onderdelen van het paviljoen naar Sevilla overgebracht. Na de Wereldtentoonstelling wordt het paviljoen uit elkaar gehaald en in Nederland weer opge bouwd. Waar dat zal zijn, is nu nog niet bekend. De kosten van de Nederlandse bijdrage aan de Wereldtentoonstelling bedra gen 25 miljoen gulden. De over heid draagt tweederde bij, het bedrijfsleven de rest. Heineken is één van de hoofdsponsors. van de subsponsors van dit toernooi. Golf is een dynamische, snel groeiende en sterk in de belang - Het sponsorship werd vrijdag 14 december 1990 symbolisch overgedragen. KLM-directeur T.H. Woltman droeg de 'putter' over aan de heer G. van Schaik, voorzitter van de Raad van Bestuur van Heineken N.V. V.l.n.r. De heren Van Schaik, Van Erven Dorens van Reved International BV en Woltman stelling staande sport voor een brede leeftijdsgroep met een internationale uitstraling. Ook past golf goed bij het beeld dat het merk Heineken wereldwijd als kwaliteitsbier heeft. Heineken is al hoofdsponsor van de Australian Open en één van de hoofdsponsors van de World Cup of Golf, die dit jaar in Florida werd gehouden. Het eerste Heineken Open vindt plaats van 25 tot en met 28 juli 1991 in Noordwijk. Heineken verbindt zijn naam aan dit eve nement. Zoeterwoude - Heineken wordt vanaf 1991 hoofdsponsor van het Internationaal Open Golf Kampioenschap van Neder land. Heineken neemt hiermee de rol over van de KLM, die de afgelopen tien jaar dit inter nationale golfevenement spon sorde. Het Heineken Open past goed in het Heineken-beleid om meer naamsgebonden evene menten te ondersteunen. Heineken was tot nu toe één

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1991 | | pagina 10