Horecadag voor vertegen woordigers "We zijn trots op Amstel." Zo luidde één van de stellingen die maandag 12 november in Soest de aanwezige horeca- vertegenwoordigers en verkoopleiders werd voorgehouden. Doel van deze voor het eerst gehouden horecadag was de presentatie van het nieuwe Amstel- beleid voor de jaren negentig. Op het programma stonden di verse sprekers, zoals Gerrit Stolk, Nicole de Steenhuijsen Piters, Paul Nitschmann en Paul Broersen. In de diverse toespraken werd duidelijk ge maakt dat Amstel moet groeien. Amstel is het tweede merk in Nederland. Hoe die groei moet ontstaan, werd eveneens duidelijk: door extra aandacht voor het merk Amstel en door de status van Amstel als horeca-bier te verhogen. De komende jaren zal dan ook de Amstel-identiteit versterkt moeten worden, lieten de spre kers weten. Verkoopmedewer kers moeten meer het gevoel krijgen dat ze voor Amstel werken. Geen Heineken-visite- kaartjes meer bij Amstel-klan- ten, maar visitekaartjes en briefpapier van Amstel. En bij een bezoek aan de brouwerij in Zoeterwoude of Den Bosch krijgen Amstel-klanten van zelfsprekend Amstel bier. Reclamebeleid De komende jaren krijgt Amstel een geheel nieuw recla mebeleid. Het merk zal zich van Heineken onderscheiden door het gebruik van eigen re clame-artikelen en evenemen- De boodschap van de Amstel horecadag Paul Broersen (rechts) en Paul Nitschmann in Amstel-tenue als 'sterren' in de Amstel Karaoke Show ten. Het biermerk gaat een ge richt sponsorbeleid voeren. Behalve de Amstel Gold Race en het klootschieten, zal Amstel zich richten op biljart spelen. Voor het voorjaar 1991 staat een grote Nationale Pro motie op de planning. Ook de Amstel Karaoke Show vormt een onderdeel van het actieve promotiebeleid. Daar konden de deelnemers aan de Horeca dag kennis mee maken. Presen tator Jacques dAncona liet een ieder het podium betreden om zijn of haar favoriete lied te zin gen. Amstel-bril De Belgische cabaretier Bob Delbeque liet in 'Business Theatre' met een lach en een traan zien hoe de motivatie van de Amstel-horecavertegen- woordiger moet zijn. De bood schap was duidelijk: "We moe ten met z'n allen achter een plan gaan staan met veel zelf vertrouwen en de bereidheid om goed te scoren." Ter onder steuning van dit Amstelgevoel kregen alle aanwezigen een Amstel-shirt en een Amstel- bril, die ter plaatse werden aan getrokken en opgezet.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 12