De nieuwe Amstel- commercial is op de buis. Een klein verhaal, dat zich binnen een minuut op het televisiescherm afspeelt. Er ging heel wat werk aan vooraf. Van het schrijven van het script tot en met de eindmontage in de studio. En niet te vergeten het vele film werk op locatie. Vers van 't Vat nam er een kijkje. een Amstel-commercial "And up, and down. And up and down", schreeuwt assistent regisseur Chris Rose van de Engelse filmploeg. Het 'droog- oefenen' gaat de drie mannen van de reddingsboot van het eiland Walcheren niet zo goed af. Er is geen golf in de buurt. Toch moet het drietal heen en weer bewegen, alsof de drie zich op een deinend schip be vinden. In plaats daarvan zitten ze op een houten plank, die over twee staande kratten is ge legd. Naast hen zorgt een man met een brandweerspuit voor het nodige opspattende water. Cameraman Oliver Stapleton, van boven tot onder met came ra verpakt in waterdicht zeil, filmt op enkele centimeters af stand de gezichten van de man nen. Echt mige gezichten. Want de commercial moet iets stoers uitstralen. En op een afstand, zodat de drie mannen hen niet kunnen zien, staat de rest van de filmploeg en de andere medewerkers. In totaal 45 man sterk. Op dit moment is er niet veel te doen. Het is maandag 29 oktober en het grootste deel van het filmwerk zit er op. Niet temin moet iedereen tot en met het einde van de commercial op de set aanwezig zijn. Voor het geval er scènes moeten worden overgedaan. Zeven dagen De ploeg 'strandde' bijna letter lijk een week geleden op het Zeeuwse eiland Walcheren voor de opnamen van de nieu we commercial voor Amstel bier. Een verhaal dat in het kort op het volgende neerkomt: Een strandwachter ziet hoe een sur fer in problemen komt op de Surfer Ronald op zee

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 8