Wheel of Retail voor Vramona Uitreiking Brouwerij Cultuurprijs leken met 2,5% in 1989. Het marktaandeel van Pepsi is ruim 23% vergeleken met ruim 17% in 1989. En het marktaandeel van 7Up in de lemon lime markt is nu ruim 53% verge leken met 44% in 1989. Vorig jaar ging de Wheel of Re tail naar Buckler voor de meest succesvolle introductie in het segment alcoholarme dranken in de supermarkten en het meest marktvergrotende pro- dukt van 1989. Den Bosch - Mark Versteeg, musicus en dirigent en het Vo caal Ensemble Markant kregen 27 oktober de tweejaarlijkse Brouwerij Cultuurprijs uitge reikt. De Bossche prijs is be stemd voor jonge professionele kunstenaars, groepen of instel lingen, die zich op bijzondere wijze hebben ingezet voor het kunst- en cultuurleven van de stad. De prijs 10.000) wordt gedeeld door dirigent en koor. De uitreiking vond plaats in de Nederlands Hervormde Kerk in Den Bosch. Mark Versteeg (links) krijgt de prijs uit handen van Albert de Voogd, bedrijfsleider Den Bosch Bunnik - De Pet-retourfles van Vrumona is 5 oktober be kroond met de "Wheel of Re tail". Deze prijs van het vakblad Misset's Distrifood is bestemd voor vernieuwingen in het su permarkt-assortiment. De Pet retourfles werd winnaar in de categorie 'Vruchtensappen, al coholvrije- en alcoholhouden de dranken'. Daarnaast kreeg de fles een eervolle vermelding in de categorie 'meest markt vergrotende produkten'. Volgens de jury was de Pet-re tourfles een van de beste intro ducties van het afgelopen jaar. Dat laatste stond voor de Vru- mona-medewerkers al vast. Sinds de introductie zijn er ruim vijftig miljoen flessen ver kocht. Bovendien groeien de marktaandelen van de drie merken Sisi, Pepsi en 7Up, die in de Pet-retourfles verpakt worden, nog steeds. Sisi heeft nu een marktaandeel in de si- nasmarkt van bijna 15%, verge-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 7