Naar andere uitstraling van gedistilleerd Er is het afgelopen jaar van alles gebeurd bij Bols Benelux. En er staat nog van alles op stapel. Algemeen Directeur Bols Benelux, Jan La Grouw vertelt meer over de plannen. We willen onze merkuitstraling minder stoffig maken De eerste vraag die we aan Jan La Grouw stellen ligt zeer voor de hand: hoe gaat het op dit mo ment met Bols Benelux La Grouw antwoordt daar niet op met 'goed', 'slecht' of 'zo-zo', maar is daarover genuanceerd positief. "We zijn hard bezig met het op dusdanige wijze neerzetten van onze produkten dat we andere en dus meer con sumenten bereiken. We zijn be zig met wat in marketingter- men 'upgrading' genoemd wordt en wat in ons geval wil zeggen dat we onze merkuit- straling willen verbeteren, ver jongen en minder stoffig willen maken", aldus La Grouw. Maar voordat hij daar meer over vertelt, iets meer over het reilen en zeilen van Bols Benelux in het laatste jaar. In de gedistil- leerd branche is te zien dat de markt jaarlijks terugloopt. Niets nieuws, want over die neergaande lijn in de afzet van de gedistilleerd produkten is veel geschreven. De dalende af zet is de voornaamste reden van het samengaan van GWN en Bols, nu anderhalf jaar ge leden. Imago verhogen La Grouw: "In oktober vorig jaar hebben we aan onze han delsrelaties uiteengezet welk nieuw commercieel beleid we

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 12