Het nieuwe gezicht van Sisi Vooral sinds de invoering van de 11/2 liter lichtgewicht retourfles heeft het marktaandeel van Sisi een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Binnen een jaar is Sisi van bijna 3%tot nu ruim 13% marktaandeel gestegen. Een groei waarop Vrumona nu nog verder inspeelt met vernieuwing van het uiterlijk van Sisi. Snelle commercial landelijk reclame gemaakt worden voor Sisi. Ook is er dan zeer regel matig een commercial te zien op de tv en in de bioscoop. Ook via adver tenties in landelijke dagbladen zal Sisi aan de weg timmeren. Fred Dorshorst: "Sisi is een hele tijd nauwelijks via reclame ondersteund. Ie kunt dan wel spreken van een 'sla pend merk'. Maar daar gaan we nu wat aan doen. De groei van het produkt het afgelopen jaar en daarbij de snel groeiende totale sinasmarkt (+10%) zijn voor ons reden om er hard tegen aan te gaan met Sisi-orange. De groei van Sisi in de afgelopen periode is ten koste gegaan van de B-merken en de huismerken. Daaruit kan je conclude ren dat ook in het sinassegment de consument sneller kiest voor een lcwaliteitsprodukt. We zijn er van overtuigd dat de op gaande lijn van Sisi door al deze in spanningen zich ook in de toekomst zal voortzetten." De commercial is een opeenvolging van heel snel wisselende beelden. Jon ge, actieve mensen zijn bezig met sport, rijden in flitsende sportauto's in een zinderend palmenlandschap. De slogan is, net als bij de advertentie 'Ta ke it easy, take a Sisi. Vanaf september is de nieuwe Sisi- orange lijn te koop in de winkel. Fred Dorshorst, productmanager Sisi en Royal Club, over het nieuwe jasje van Sisi: "Sisi richt zich als eerste A-merk op de groep die de meeste sinas drinkt: de tieners. Het ziet er frisser, actiever, jonger uit. Sisi moet dé kwali- teitsinas worden voor deze doelgroep, een sinas waarmee je gezien mag worden: jong, actief, eigentijds en met een vrolijk zuidelijk tintje. De bena ming 'orange' in plaats van 'sinas' on derstreept dit nog eens extra: kwalita- tiever, een pure sinaasappelsmaalc en echt vruchtensap". Vanaf september zal er voor het eerst sinds ruim 20 jaar weer grootschalig

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 12