"Een grote schare supporters achter de Buckler wielerploeg Het eerste jaar zit er voor de Buckler wielerploeg alweer bijna op. Harrie Jansen, Public Relations Manager van de ploeg, geeft een terugblik op het afgelopen seizoen in het Brabantse BakeI onder de rook van de Bossche brouwerij. Hechte club Hoog niveau Supporters Harrie Jansen zit zelf al 25 jaar in de wielersport. Daarvan is hij 5 jaar prof renner geweest. "Ik ben eigenlijk een beetje vergroeid met de wielersport. In de loop der tijd heb ik veel mensen leren kennen in het vak. Ik heb bij voorbeeld alle journalisten in de inter nationale wielersport, zo'n 6 a 700, zien komen. Als Public Relations Ma nager van een nieuwe wielerploeg dag- en wielerbladen gehaald door de etappe-overwinning van Frans Maassen, Gerrit Solleveld en Jelle Nijdam. De prestaties zijn wat anders gelopen dan van te voren werd verwacht. Voor af was beoogd minstens één klassie ker te winnen. Hierin zijn we nog niet geslaagd. Omdat de renners zich wel a 260 kilometer gereden moest wor den. De renners kwamen dus 50 a 60 kilometer te kort. Volgend jaar gaan we dan ook bijtrainen in het voorjaar. Eigenlijk kunnen we nu alleen maar een balans opmaken van de prestaties tot nu toe. In feite telt alleen het eind resultaat na drie jaar. We hebben nu zeker bereikt dat de Buckler ploeg van hoog niveau er internationaal echt staat." maak ik dan ook optimaal gebruik van m'n contacten in de wielerwereld. "Op dit moment kan ik zeggen dat de Buckler wielerploeg voldoet aan de verwachtingen. Dit merk je aan de medewerkers die erbij betrokken zijn. De ploeg heeft veel steun aan de be trokkenheid van de Heineken mede werkers. De ploeg ondervindt veel sympathie. De renners vormen een hechte club en kunnen het onderling goed met elkaar vinden. Dat begint bij Jan Raas. Hij heeft een ploeg samen gesteld op basis van goede prestaties èn vriendschap. Afgunst kent deze ploeg dan ook niet. We hebben veel aanbiedingen van renners gekregen, die aan willen sluiten bij de ploeg om dat deze goed bekend staat. Ik heb het idee dat de renners het naar hun zin hebben binnen de ploeg. Dat komt door de sfeer, maar ook de organisatie laat niets te wensen over en de uitrus ting van de renners is perfect", vertelt Harrie Jansen. "We hebben de publiciteit van een an dere plek gehaald dan werd verwacht. Met name bij de voorbereidingsron des, zoals bijvoorbeeld de Nederland se kampioenschappen waarbij Peter Winnen een overwinning behaalde, hebben we veel publiciteit gekregen. Tijdens de Tour de France hebben we in de eerste week vele internationale ingesteld hadden op een overwinning, heeft dit wel enigszins invloed gehad op de moraal van de ploeg. De Buckler ploeg heeft wel een groot aantal twee de en derde plaatsen bereikt. Maar één echte overwinning levert meer publiciteit op dan twintig tweede en derde plaatsen". Harrie Jansen: "In de voorbereiding hebben we wedstrijden gereden van maximaal 200 kilometer, terwijl er bij de meeste wedstrijden minimaal 250 Harrie Jansen: "De verschillende werkmaatschappijen van Heineken gaan bewust met de sponsoring om. Er is ook een goede begeleiding en on dersteuning vanuit Heineken. Ik merk dat ik er niet alléén voor sta om zoveel mogelijke positieve publiciteit te ver krijgen rondom de Buckler wieler ploeg. Aan de reacties van Heineken medewerkers is af te leiden dat we een grote schare van supporters achter ons hebben staan en dat is erg prettig om te ervaren." Hoe ik Buckler zelf vind? "Ik vind het een heel goed pro- dukt. Ik drink het ook erg veel." Zoals elke maand kunt u in Vers van 't Vat lezen welk programma de Buckler wielerploeg de komende maanden nog voor de boeg heeft. De Buckler wieleragenda staat in dit nummer op pagina 27 Harrie Jansen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 10