Vorderingen colonne 6 Uitbreiding opslagruimte Bunnik - Ook de opslagruimte bij Vrumona is aan uitbreiding toe. Eind december 1989 werd tussen de bottelarij en de be staande opslaghal een brug ge slagen, de zogeheten kratten- brug. Een toepassebjke naam voor een bmg, waarover kratten worden getransporteerd. De krattenbrug wordt geheel over dekt, zodat alle produkten droog van de bottelhjnen naar Hal West getransporteerd kun nen worden. Onder de brug loopt de 'teletrack', een electro- nisch gestuurd treintje dat de kratten vervoert, naar de nieu we opslagruimte. "Hal West wordt uitgebreid met 700 m2 overdekte opslagruimte. In de ze nieuwe opslagruimte wordt een stapelcentrum geïnstal leerd. De stapelaars in dit sta pelcentrum gaan de kratten, tray's en dozen verwerken, die over de krattenbrug worden aangevoerd", aldus de heer J.W. Veenhuyzen, hoofd Tech nische Dienst bij Vrumona. Bunnik - Bij Vrumona wordt een geheel nieuwe bottellijn opgebouwd: colonne 6. "Deze capaciteitsvergroting is nood zakelijk om aan de toege nomen vraag naar frisdranken te kunnen voldoen. Mede door het verkrijgen van de licentie van 7-Up voor geheel Neder land. Op colonne 6 kunnen zo wel de gewone literflessen van glas als de petflessen worden gebotteld", vertelt de heer G. Moesbergen, projectleider. In december 1989 arriveerden de eerste machines: de bulkafsta- pelaar en de dozenverpakkings- straat. 5 januari werd het mo- nobloc (bestaande uit vul-, sluit- en etiketteer-machines) en de rinser voor het schoon maken van de flessen per schip uit West-Duitsland aange voerd. Het monobloc werd in drie delen onder politiebegelei ding naar Bunnik getranspor teerd. "Als alles goed blijft gaan, zal de nieuwe lijn 2 april gaan draaien", aldus de heer Moes bergen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 10