Nou, voor deze ene keer dan. t ekeken Henk Arens, chef Audiovisuele Dienst en cameraman van Kijk glas over 1989: "Voor mij is het belangrijk dat we als 'Kijkglas' iets over kunnen brengen bij andere mensen. Dat je met hlmbeelden kunt communice ren. Kijkglas wordt ook steeds meer gewaardeerd. Bovendien merk ik dat we als 'Kijkglas team' vaker gevraagd worden om ergens in de brouwerij te komen hlmen." Nieuw blad Heineken Importeurs van Heineken en hun grote klanten (zoals inko pers voor hotels) krijgen sinds april een eigen blad. Het heet 'The World of Heineken' en het verschijnt twee keer per jaar. Dit ruim veertig pagina's tellen de 'full colour' magazine is een uitgave van Heineken Inter nationaal Beheer. De redactie van het blad is in handen van fan Kroese, journalistiek mede werker Concern Public Rela tions in Amsterdam. Hij is ook redacteur van HIM (Heineken Internationaal Magazine). Schuimig jaar voor HTB Voor HTB (Heineken Tech nisch Beheer) was 1989 een jaar vol schuim. Sinds maart doet HTB, in samenwerking met Moët Chandon, onderzoek naar schuimvorming van bier en champagne. Deze research is voor ons concern belangrijk, omdat schuim één van de be langrijkste kwaliteitscriteria is van bier. De uiteindebjke doel- stelbng is het uiterlijk van het schuim in zowel bier als cham pagne zo mogelijk nog te ver beteren. In eerste instantie lijken bier en champagneschuim niet zo veel gemeen te hebben. Bier schuim is wit, romig en blijft een tijd in een wat dikkere laag aan het oppervlak aanwezig. Champagneschuim daaren tegen is dunner, bruisender, heeft grotere bellen en is ook snel weer verdwenen. Beide hebben echter de overeen komst dat de belvorming vóór- afgaat aan het ontstaan van schuim. Bovendien bepalen de eigenschappen van beide dran ken zelf het uiterlijk van het schuim. Een beeld uit de commercial van 1870 Dry 100 en 1870 1989 was ook het jaar van de nieuwe produkten. Eén daar van was Dry 100. Vernieuwd is 1870 van Amstel, dat in augus tus het oude Amstel 1870 ver ving. Het Kijkglas-team Uit de Twentsche Cou rant van 31 december 1981 Heineken Kijkglas Een belangrijke gebeurtenis op ander niveau was de komst van het bedrijfsjournaal in de Zoe- terwoudse brouwerij, 'Kijkglas' genaamd. Achterliggende ge dachte voor de oprichting van het bedrijfsjournaal: het snel ler en beter informeren van de brouwerij-medewerkers. De eerste uitzending was op 1 fe bruari 1989. Sinds die tijd heeft Kijkglas elke maand een jour naal uitgezonden van ongeveer tien minuten over diverse be langrijke zaken die zich in en rondom Heineken Zoeter- woude hebben afgespeeld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 9