Betalen met pasje Reorganisatie Concern Marketing in Zoeterwoude. De COR ging er bij haar berekening van uit dat het instandhouden van tandartsfaciliteiten een laag aantal verzuimuren tot gevolg heeft. De heer Schop vindt dat je dat niet als argument kunt gebruiken. "Je mag van de me dewerkers verwachten dat ze zoveel mogehjk tandartsafspra ken op hun ATV- of snipperda gen plannen. We hebben er ten slotte genoeg. Of dat de medewerkers, wanneer dat niet kan, hun afspraken aan het be gin of het einde van hun werk dag maken." Reactie Een reactie van tandarts C. Vis op het directiebesluit: "Natuur lijk vinden we het jammer. Per soonlijk ben ik van mening dat het niet zoveel zin heeft de faci liteiten op te heffen, zolang Heineken de Tandartsregeling laat bestaan. Dat die ook zal wijzigen, lijkt dus een logisch gevolg." Tandarts Vis is niet bang dat de toestand van de ge bitten nu fors achteruit zal gaan. "Of mensen regelmatig naar de tandarts zullen gaan, hangt af van de zorg die ze aan hun gebit willen besteden en aan hun gemakzucht. Bij de Maatschappij voor Tandheel kunde leeft echter op dit mo ment wel de angst dat mensen in de toekomst, na invoering van de plannen Dekker (waarbij de behandelingskosten van de tandarts niet meer tot het basis pakket gehoren) mogelijk bever op wintersport gaan dan geld uitgeven om een aanvubende verzekering voor tandartsbe handelingen af te sluiten. Dat is echter ieders eigen verantwoor delijkheid. De mondhygiënis te, mevrouw Tasseron, mijn collega Makkinga en ik zijn nu bezig te onderzoeken of we vlakbij de brouwerij een pand kunnen vinden om een praktijk op te zetten. Bijvoorbeeld aan de Hoge Rijndijk. Voor de me dewerkers heeft dat als voor deel dat ze hun 'eigen' tandarts kunnen houden, ook nadat ze eventueel hun dienstverband met Heineken verbreken. Ui teraard kunnen ook hun ge zinsleden door ons behandeld worden. Wij hopen dus dat de Zoeterwoudse medewerkers bij ons onder behandeling kun nen blijven. Over de mogelijke voortzetting van onze praktijk zullen zo spoedig mogelijk mededelingen worden uitge stuurd." Dienst is eveneens tevreden. Doordat de automaten aan een terminal zijn verbonden, zijn gegevens over de voorraad administratie en financiën snel op te roepen. Sinds kort kunnen de mede werkers van het Zoeterwoudse bedrijfskantoor een drankje of versnapering uit de automaat halen met behulp van hun Heineken-legitimatiebewijs. Door middel van de zogenoem de opwaardeerautomaat, kan men geld op het pasje 'bijschrij ven'. In de magneetstrip aan de achterzijde van het pasje wordt vastgelegd met hoeveel geld men zijn Heineken pasje heeft gewaardeerd. Elke keer nadat met het pasje is betaald, is op een display op de drank- of ver snaperingautomaat af te lezen hoeveel saldo men nog heeft. De gebruikers van de automa ten zijn enthousiast over het nieuwe systeem. De Interne leid en controle achteraf. Met de dagelijkse uitvoering van on der meer Reclame en Promo tions, Marktonderzoek en Phy- sieke Distributie is de service-afdeling Heineken Marketing Beheer belast. De medewerkers van de twee nieu we afdelingen hebben elk ook hun eigen vestigingsplek gekre gen. Heineken Marketing Be heer is te vinden aan de Mau- ritskade en de Concern Stafafdeling in de gebouwen aan het Tweede Weteringplant soen. "De splitsing is nu fysiek een feit. In de komende maan den zal de splitsing van taken nader zijn beslag krijgen. Dat kan nu eenmaal niet van de ene op de andere dag", aldus de heer Vuyk. Amsterdam Vanaf 1 augus tus is er een begin gemaakt met de reorganisatie van de afdeling Concern Marketing. "Tot die tijd werd het ontwikkelen van marketing beleid, assistentie bij de uitvoering ervan en de con trole erop door een en dezelfde afdeling gedaan. Die activitei ten liepen door elkaar heen, met het gevaar dat het dagelijks uitvoerende werk bijna alle tijd in beslag nam en er weinig tijd overbleef om vooruit te kijken en nieuw beleid te ontwikke len", vertelt de heer G.J. Vuyk (regional marketing manager Europa). Daarom zijn er nu twee afdelingen in het leven ge roepen met elk hun eigen taken op concern marketing-gebied. De Concern Stafafdeling houdt zich bezig met het analyseren en formuleren van nieuw be- De Concern Stafafdeling Marketing is nu te vinden

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 7