Een zachtere, minder bittere, maar ook minder zoete smaak dan pils en vrijwel geen nasmaak. Dat zijn de belangrijkste kenmerken van een nieuw produkt dat Heineken Nederland B.V. in september op de markt intro duceert: Dry 100. De biermarkt is volop in be- vinden, was er nog geen alter weging. Er is een verschuiving natief. Dat gaat nu veranderen, van het drinkpatroon. Tot voor Speciaal voor hen is 'Dry 100, enkele jaren was Nederland mild beer' ontwikkeld, echt een pilsland. Tegenwoor dig gaan er heel wat andere bie- Antwoord Op vraag ren dan de traditionele pilse- "Pils is bitter. Het is een smaak ners over de toonbank van de waarvan je vanzelf houdt, of slijter en de tapkast van de die je moet leren waarderen" kastelein. De wat zwaardere vertelt senior Brand Manager 'speciale' bieren, de pittige pil- Heineken, C.H. Smits, seners, de lightbieren, de alco- "Er is een groep consumenten holarme bieren.... Er is voor elk die feitelijk alleen pils drinkt wat wils. Althans, dat leek zo. wanneer ze echt dorst heeft of Voor de consumenten die best wanneer het bijvoorbeeld heel vaker een pilsje zouden willen warm weer is. Dan drinkt ze drinken, maar de typerende veelal pils puur als dorstlesser. pilssmaak eigenlijk te bitter Omdat deze groep niet zo regel-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 4