Buckler is de nieuwe sponsor van de professio nele wielerploeg van Jan Raas, de klassieker-koning van weleer en nu al enkele jaren succesvol actief als ploegleider. Tijdens de eerste rustdag van de Tour de France, op 5 juli, werd dit nieuws aan de verzamelde nationale en internationale pers bekend gemaakt. ii In Dinard werd een persconfe rentie gegeven waar het nieuws van de Bucklersponsoring be kend werd gemaakt. V.l.n.r. dhr. A. Bouchart (directeur Horeca, Frangaise de Brasserie), R.G.H. Elfrink (hoofd Public Relations Nederland), A.f.M. Hakkaart (Marketing Mansager Product ontwikkeling), f. Raas en E. v.d. Feer (Superconfex). Richard van Vliet van de Cen trale Diensten Thuisverbruik bier stelde voor om met de sponsoring van de wielerploeg de bekendheid van Buckler nog verder te vergroten. Hij werd door Thuisverbruik on middellijk uitgeroepen tot 'Erecoureur van de Buckler- wielerploeg'. Richard van Vliet mag volgend jaar een etappe in de Tour de France uitkiezen, waarbij hij in de volgauto van fan Raas mag meerijden. Buckler nieuwe sponsor wielerploeg Jan Raas Plaats van handeling was het statige Palais des Congres in de Franse badplaats Dinard. De huidige sponsor van de ploeg van Jan Raas, Superconfex, stopt met ingang van 31 de cember 1989 de sponsor-activi teiten. Het nieuws van de sponsoring was tot op het laatste moment geheim gehouden. Al geruime tijd deden in de wielerwereld de meest wilde verhalen de ron de over de toekomstige sponsor van de ploeg van Jan Raas. Nie mand echter wist de link met Buckler te leggen. De verrassing was dan ook groot toen Jan Raas het nieuws van de nieuwe sponsor bekend maakte. Eenmaal bekend viel er een zware last van de schou ders van diegenen die in Frank rijk bij de presentatie van de nieuwe sponsor Buckler be trokken waren. Want toen een maal het besluit was gevallen om met Buckler de wielerploeg te sponsoren moest er in heel korte tijd veel werk verzet worden om het nieuws op 5 juli in Dinard naar buiten te kun nen brengen. En wat zwaar tel de: een absolute geheimhou ding, omdat het nieuws niet mocht uitlekken. "Daar zijn we uiteindelijk goed in geslaagd", aldus Chris Woerts, medewer ker externe voorlichting van Public Relations Nederland, die nauw betrokken was bij deze unieke operatie. "Het nieuws is daarbij zowel natio naal als internationaal zeer goed ontvangen. Daar zijn we natuurlijk ook heel blij mee." Heineken is zeker geen onbe kende in de wielerwereld. Sinds 1966 wordt jaarlijks Neder lands enige internationale prof- wielerklassieker, de Amstel Gold Race, georganiseerd. Voor volgend jaar staat de 25e editie op het programma. Tevens heeft Amstel 23 jaar een ama- teur-wielerformatie gehad on der leiding van directeur-spor tief Herman Krott, met bekende renners als Joop Zoe temelk (winnaar Tour de France 1980) en Gerrie Knete- mann (wereldkampioen profes sionals 1978). In 1979 werd in samenwerking met de KNWU de wereldkam pioenschappen in Amsterdam en Valkenburg georganiseerd, waar Jan Raas wereldkampioen op de weg bij de professionals werd. Ook heeft een aantal werkmaatschappijen in het buitenland ervaring met wiel- rensponsoring. De sponsor-afspraak met Buckler geldt voor drie jaar.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 11