"Het is echt 5 vo Oud-GWN directeur Y.H.M.N. Folmer heeft een drukke agenda. Begrijpelijk; het hoofd commercie van het nieuwe Bols Benelux moet zijn 'verhaal voor de handel' nog dit najaar klaar hebben. Prijzenschapposities en positionering van de merken. De handel wil en moet weten wat we te bieden hebben, voordat er afspraken voor het komende jaar kunnen worden gemaakt." De 'commerciant' Folmer, zoals hij zichzelf noemt, schetst in grote lijnen de terugval van de markt voor gedistil leerd dranken. "Het is duidelijk dat het Nederlands gedistilleerd de groot ste klappen heeft gekregen. De consu ment is er minder van gaan drinken en vooral de jongere doelgroepen zijn niet meer zo geïnteresseerd in onze produkten. Zij kiezen sneller voor een buitenlands gedistilleerd als whisky. Dat betekent dat er nü een nieuwe ge neratie whiskydrinkers ontstaat. Voor de lange termijn is dat voor ons geen goed vooruitzicht. Ook zijn jongeren minder gaan drinken. Buitenlands ge distilleerd heeft voor jongeren een 'in teressant' imago. De buitenlandse merken hebben daar duidelijk op in- gespeeld. Zij hebben hard gewerkt aan produkt- en verpakkingsontwikke ling en aan goede advertentiecam pagnes. Wat dat betreft hebben de Nederlandse fabrikanten hun kans la-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 16